چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت‌الاسلام شکوری خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: بیان فلسفه و اهداف امام حسین(ع) در نهضت عاشورا به زبان ساده و روان برای مردم از ایجاد آسیب در عزاداری ها می کاهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری،  امروز در مسجد جامع شهر فیرورق، اظهار داشت: موضوعات مهمی که در ارتباط با حماسه عاشورا نیاز به تحلیل و بررسی گسترده دارد اهداف و انگیزه های این قیام بزرگ و تاریخی است .

وی با تاکید بر نقش علما و مبلغین دینی در تبلیغ فلسفه عاشورا افزود: برخی از انحرافات و تحریفاتی که در این زمینه به وجود آمده، ناشی از عدم درک صحیح انگیزه ها و فلسفه قیام عاشورا است که ماه محرم بهترین فرصت تبیین و تفهیم اهداف والای این نهضت بزرگ حسینی است.

وی حفظ دین از نابودی و انحراف، مبارزه با حکومت ستمگر و استبدادی بنی امیه، احیای امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با بدعت های به وجود آمده در دین و احیا کردن سنت های الهی را از اهم اهداف قیام عاشورا برشمرد و افزود: اگر اقشار مردم و عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) درک درستی از این اهداف داشته باشند قطعا با تحریفات و شبهات مطرح شده از ناحیه دشمنان، صیانت و واکسینه خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری با اشاره به برخی از برداشت های غلط از حماسه عاشورا تصریح کرد: عده ای می پندارند که اگر مردم کوفه از امام(ع) دعوت نمی کردند آن بزرگوار قیام نمی کرد و وقتی در مدینه از ایشان درخواست بیعت شد از دعوت کوفیان خبری نبود، ایشان آیه استرجاع را قرائت فرموده و اظهار داشتند باید فاتحه اسلام را خواند چون فردی مثل یزید مشروب خوار و فاسق خلیفة المسلمین شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha