جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
درویشی پور

حوزه / رئیس ستاد اقامه نماز استان لرستان از اجرای طرح قیام با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز در ۵۰ روستای بدون روحانی استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام درویش پور عصر  امروز در نشست روحانیون و اعضای ستاد اقامه نماز استان که با حضور معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، اظهارداشت: در این طرح که با عنوان طرح قیام در روستاهای بدون روحانی استان لرستان صورت می گیرد، ۵۰ مبلغ در روستاهای محروم لرستان حضور می یابند و آموزه های دین مبین اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) را در بین مردم تبلیغ و نهادینه می کنند.

حجت الاسلام عابدین درویش پور، با اشاره به این که طرح قیام با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز در ۵۰ روستای بدون روحانی استان برگزار می شود افزود:در دو ماه محرم و صفر این روستاها از از خدمات ارزشمند مبلغان بهره مند می شوند.

وی حضور روحانیون را در مساجد و هیات مذهبی روستاها ضروری دانست و خواستار فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز برای استقرار روحانیون در مناطق روستایی و محروم استان لرستان شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان لرستان با بیان اینکه حضور مبلغان زمینه ساز رونق فعالیت های دینی و مذهبی است تصریح کرد:روحانیون به عنوان پیشتازان خط مقدم برنامه های فرهنگی نقشی مؤثر در خنثی کردن نقشه های فرهنگی دشمنان دارند.

حجت الاسلام درویش پور ، با اشاره به اینکه روحانیون در دو ماه محرم و صفر علاوه بر اقامه نماز اول وقت در این روستاها به ایراد سخنرانی و بیان مسایل دینی و فرهنگی نیز می پردازند ،یادآور شد:مبلغان در روستاها علاوه بر توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز تلاش می کنند تا به سوالات و شبهات جوانان نیز پاسخگو باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha