چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام حاجتی

حوزه/ یک‌شب ۲ گرگ وارد محل نگهداری گوسفندها شده و قصد دریدن گوسفندانم را کردند! با صدای گوسفندان به‌سرعت خود را رساندم و در یک‌لحظه در دلم گفتم: «یا ابوالفضل این‌ها که مال من نیستند، ما باهم شریکیم. خودت از گله‌مان حفاظت کن.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام‌جمعه موقت اهواز، در هیئت ام‌البنین اهواز، به روایتی از امام باقر(ع) مبنی بر «اقامه عزا در خانه‌هایتان برای حضرت اباعبدالله الحسین» اشاره کرد و اظهار داشت: به‌یقین اقامه عزا برای حضرت سید و سالار شهیدان آثاری عجیب همراه دارد و سبب عاقبت به خیری می‌شود.

وی، گریه بر عزای سیدالشهداء(ع) را سبب ریزش گناهان دانست و افزود: جزع و فرع برای امام حسین(ع)، سبب می‌شود که انسان با پیامبراعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) هم‌نوا شده و در مسیر آنها قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، ذکر باعظمت «صلی‌الله علیک یا اباعبدالله» را کارگشا خواند و گفت: طلاب و روحانیون و هیئتی‌ها بدانند که رزمندگان اسلام با همین ذکر توانستند به صف دشمنان زده و آنها را نیست و نابود کنند! پس اگر می‌خواهید در این برهه بر دشمنان فائق آیید به همین ذکر تمسک جویید.

*روایتی از نذر پدر شهید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، به بیان روایتی از نذر یک پدر شهید برای حضرت عباس(ع)، پرداخت و افزود: پدر شهیدی روایت می کرد که تا قبل از جنگ، با فرزندم از گله گوسفندانمان حفاظت می‌کردیم، اما پس از شهادتش نذری کردم و گله خویش را با حضرت عباس(ع) شریک شدم. یک‌شب 2 گرگ وارد محل نگهداری گوسفندها شده و قصد دریدن گوسفندانم را کردند! با صدای گوسفندان به‌سرعت خود را رساندم و در یک‌لحظه به حضرت ابوالفضل(ع) تمسک کردم و در دلم گفتم: «یا ابوالفضل این‌ها که مال من نیستند، ما باهم شریکیم. خودت از گله‌مان حفاظت کن.» پس‌ازآن ثانیه‌ای گذشت که این دو گرگ گویی بدانند که این‌ها صاحبی دارند، راه خود را کج کردند و از همان مسیری که آمده بودند، برگشتند.

وی در ادامه گفت: پس از این واقعه تعبیر پیرمرد چوپان این‌ بود که «من پی بردم که این 2 گرگ متوجه شده‌اند که کسی دیگری شریک گله من است و این گوسفندان صاحب دیگری هم دارند و قابل‌خوردن نیستند».

*خود را به امام حسین بسپارید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، افزود: مقصود من از بیان داستان مذکور این بود که خود را نذر آقا امام حسین(ع) و ابوالفضل عباس(ع) کنید و برای هدایت خویش به آنها تمسک جویید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha