پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
حجت الاسلام علی آل آقا - کرمانشاه

حوزه/ پژوهشگر و محقق حوزوی، طلبگی را جهاد در راه خدا دانسته و گفت : طلاب باید قدر و منزلت درس و بحث طلبگی را به خوبی بدانند، چرا که این مهم خدمت به اسلام بوده و بر هر چیزی مقدم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام علی آل آقا، در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله العظمی بروجردی(ره) اظهار داشت : عنوان طلبگی و سربازی در رکاب امام زمان(عج) و شاگردی مکتب اهل بیت(ع) بالاترین و بهترین افتخار است که باید قدر آن دانسته شود.

وی با تاکید براینکه مطالعه و یادگیری بهترین عبادت است عنوان داشت : تحت هر شرایطی نباید از آموزش و تعلیم غافل بود و باید با وجود سختی ها، مجدانه در راه طلبگی تلاش نمود؛ زیرا همه بزرگان دین به این مهم توجه داشته و باوجود مشکلات فراوان از کمترین امکانات بیشترین بهره را برده اند.

این استاد حوزه، با مهم دانستن عشق و علاقه در راه کسب علم عنوان کرد : طلاب جوان در تحصیل و کسب علوم دینی کوتاهی نکنند بلکه به آن اهتمام داشته و  قبل از حضور در سر کلاس مطالعه کافی داشته باشند؛ امروز نباید طلاب فرصت ها را ازدست دهند چرا که تحصیل در نزد اهل بیت (علیهم السلام) و امام عصر (عج) دارای ارزش زیادی است

حجت الاسلام آل آقا ، با اشاره به منزلت شاگردی اهل بیت(ع) و مسئولیت خطیری که طلاب در پیش روی خود دارند  خاطرنشان کرد : طلاب باید قدر و منزلت درس و بحث طلبگی را به خوبی بدانند، زیرا خدمت به خدا و دین خدا بوده و بر هر چیزی مقدم است.

به گفته وی، تلاش در این راه، جهاد در راه خداست، چرا که  موجب آشنایی مردم با حقیقت دین می شود، پس راهی که طلاب پیش رو دارند بسیار خطیر و پرمسئولیت است و باید در این مسیر خود را به اخلاق و تهذیب مجهز نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha