چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
عفاف و حجاب

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد با تاکید بر اهمیت حجاب گفت: امروز بانوان طلبه باید اهمیت حجاب را در جامعه تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، منصوره قیاسی، عصر امروز  در کرسی آزاد اندیشی« پوشش طلبگی، بایدها و نبایدها» در جمع طلاب اردکان اظهار داشت: شرع مقدس در باب پوشش طلبگی  سخنی نمی گوید، ولی بایدها و نبایدهای شئونات طلبگی را باید در نظر گرفت و بحث کنیم که چگونه باید باشد .

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد  با تاکید براینکه امروز بانوان طلبه باید اهمیت حجاب را تبیین کنند افزود : ما آمده ایم در س بخوانیم نه این که با رنگ های ولو تیره جاذبه ایجاد کنیم  و در بحث پوشش باید جایگاه ها را تشخیص داد .

وی تصریح کرد : وقتی طلبه به طلبگی شناخته شد دیگر باید شئونات طلبگی را  به خاطر خدا و برای مردم رعایت کند . 

حجاب یک زن حوزوی جایگاه او را نشان می دهد

این استاد حوزه خواهران، در ادامه برنامه  در مورد موارد انتقادی جامعه درباره این موضوع گفت : سؤال برخی جوانان این است که خدا ازمن حجاب خواسته و از طرفی خدا خواسته ما راحت باشیم ؛ پس چرا متدینین ما این قدر سخت می گیرند ؟

وی تصریح کرد : پاسخ این است که: حجاب یک زن حوزوی ، جایگاه او را نشان داده و به ذهن متصور می سازد پس حجاب یک طلبه نباید جایگاه او را خدشه دار سازد . 

«پوشش» پیشینه ای به قدمت بشر

دراین برنامه، مریم حاجی اسماعیلی مدیر حوزه اردکان و به عنوان استاد داور به اینکه پوشش پیشینه ای به قدمت خلقت بشر دارد اشاره و بیان کرد: حجاب و پوشش زنان ایران اسلامی هم در زمان انقلاب و هم بعد از آن در دوران دفاع مقدس زبانزد بود.

حاجی اسماعیلی افزود : پوشش و عفت دو مقوله متفاوت بوده که خاص یک طلبه نیست بلکه هر فرد مسلمان باید آن را رعایت نماید و یک طلبه باید حجاب و عفتش از دیگران متمایز باشد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha