چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
سید رضی بلاغی

حوزه/ استاد حوزه علمیه تبریز گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده و مورد بی توجهی قرار گیرد، صدمات جبران ناپذیری به بدنه جامعه اسلامی وارد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام سید رضی بلاغی، عصر امروز در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، با بیان اینکه امام حسین(ع) شهید راه ارزش های دینی و امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: از جمله کارهایی که نباید روی زمین بماند، همین مساله امر به معروف و نهی ازمنکر است.

وی، افزود: امر به معروف و نهی از منکر موجب سلامت معنوی جامعه می شود و باید مورد توجه آحاد ملت مسلمان جهان قرار گیرد، چرا که اگر این واجب فراموش شده مورد بی توجهی قرار گیرد، صدمات جبران ناپذیری به بدنه جامعه اسلامی وارد خواهد شد.

استاد حوزه تبریز، افزود: هرکسی که می خواهد از شریعت پیامبر اسلام(ص) دفاع کند باید امر به معروف و نهی از منکر را جدی گرفته و این ارزش و واجب فراموش شده با در حد و توان خود تحقق بخشیده و احیاء کند.

وی، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم حضرت امام حسین(ع) در کربلا دفاع از معروف و مقابله و مبارزه به منکر بود، اگر کسی ادعای محبت حضرت را در قلب و سینه خود حمل می کند، باید نسبت به امر به معروف و نهی ز منکر توجه کند.

حجت الاسلام بلاغی در خاتمه افزود: عزدار امام حسین(ع) باید با سایر افراد فرق داشته باشد، باید در عمل پیرو ایشان باشد و موجب زینت امام(ع) باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha