سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 360856
۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
موکب مسجد جمکران

حوزه/ مدير روابط عمومي و بين الملل مسجد مقدس جمكران از راه‌اندازي موكب مسجد مقدس جمكران ويژه جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي برای پذیرایی از زائران اربعین در کشور عراق خبر داد.

حجت الاسلام سيدمهدی هاشمي زاده در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين مكان مقدس در زمينه برپايي موكب ويژه ايام اربعين حسيني اظهارداشت: بعد از اينكه برپایی موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف به کربلا در ایام اربعین حسینی  قطعي شد بحث تامين مالي مد نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همين راستا يك احتياط پيشنهاد شد كه از نذورات مردم به مسجد مقدس جمکران براي تامین هزینه‌های موكب‌ استفاده نشود، بلكه طرحی براي جمع آوري نذورات مردمي مختص اربعين و موكب مسجد مقدس جمكران در مسير كربلا در دستور كار قرار گیرد.

مدير روابط عمومي و بين الملل مسجد مقدس جمكران با اشاره به اهداف مسجد در راه اندازي موكب جمع آوري كمك‌هاي مردمي عنوان كرد: هدف ما در اين راستا اطلاع رساني و تبليغ و نيز جذب كمك‌هاي مردمي براي اين رخداد مهم است.

حجت الاسلام هاشمي زاده تصريح كرد: اين موكب تا چند روز مانده به اربعين در صحن جامع مهدوی فعال است، اما ادامه فعاليت‌ این غرفه در مسجد پس از اعزام خادمان و آغاز به کار موکب در مسير كربلا به صورت انعكاس تصاوير و رخدادهاي ارسالی از موکب اربعین خواهد بود.

مدير روابط عمومي مسجد مقدس جمكران به نحوه اعزام خادمان به موكب اربعين در مسير كربلا اشاره كرد و افزود: با توجه به ساختار و فضاي موكب هاي اربعين كه در آن ايام به صورت 24 ساعته فعاليت خواهند داشت ما نیز در برنامه‌ريزي‌هاي خود دو گروه خادم ثابت و شيفتي را براي فعاليت در اين ايام در نظر گرفته‌ايم.

حجت الاسلام هاشمی زاده در پایان با اشاره به اینکه خدمات موكب مسجد مقدس جمكران در ايام پياده‌روي اربعين به دو دسته خدمات زائر و خدمات فرهنگي تقسيم‌بندي می‌شود، خاطرنشان کرد: پذيرايي در قالب نوشيدني‌ها، ميان وعده، ارائه بسته‌هاي فرهنگي مناسب از مهمترين رويكردهاي ما در اين موكب است و در واقع ما در اين ايام در موكب مسجد مقدس جمکران برنامه‌‌ای برای اسکان زائران نخواهيم داشت.

گفتنی است شماره حساب2555555501 بانك ملت به نام مسجد مقدس جمكران جهت دریافت کمک‌های نقدی ویژه موکب اربعین اختصاص داده شده است.

انتهاي پيام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha