دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در دهه اول محرم امسال با برگزاری ۴۵ گردهمائی توجیهی در خراسان رضوی ۲۹۸۵ مبلّغ و مبلّغه به نقاط مختلف استان اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی با اشاره به فرصت بی نظیر تبلیغ و فرهنگ سازانه دینی محرم و صفر بویژه دهه اول محرم در توسعه اخلاق و دین داری، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت برای اقامه دین، اظهارداشت: محافل عاشورایی با حضور جوانان و نوجوانان در کنار پیران و کهنسالان، نمونه بی نظیری از هم گرایی دینی و مشارکت همه اقشار و گروه ها در لبیک به پیام دین و انقلاب اسلامی، با محوریت مساجد و نقش آفرینی هیئت های مذهبی، مداحان و شاعران آئینی و بصیرت آفرینی مبلّغان و عالمان دینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: در دهه اول محرم امسال بیش از 2 هزار و 985 مبلّغ و مبلّغه در سطح استان اعزام شدندو 40 ارزیاب نیز فعالیت تبلیغی مبلّغان را در استان ارزیابی کردند.

وی با اشاره به برگزاری 45 گردهمائی توجیهی در سطح استان خراسان رضوی، افزود: در کلیه شهرستان ها ، همایش هایی ویژه مسئولین هیئات مذهبی با عنوان پرچم داران حسینی در راستای توجیه نسبت به بایدها و نبایدهای عزاداری و برنامه های هیئات مذهبی و ویژه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) با عنوان "منادیان بصیرت" در جهت تبیین جایگاه و رسالت مهم مداحان و شاعران آئینی در بیان اهداف و تاریخ صحیح قیام امام حسین(ع) با نغمه های متعارف و مورد قبول برگزار شد.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جلسات این ستاد به منظور هماهنگی دستگاه های مرتبط برای حمایت و هدایت و نظارت تشکل های مردمی دست اندرکار عزاداری و مراسم اهل بیت(ع) تصریح کرد: ضمن ساماندهی ایستگاه های صلواتی با دریافت مجوّز از شورای هیئات مذهبی و اخذ تعهدات لازم در مکانهایی که توسط شهرداری مکان یابی شده، برگزاری  همایش توجیهی مسئولین هیئات مذهبی مشهد مقدس در حرم مطهر و جلسات هماهنگی و برنامه ریزی شورای هیئات مذهبی با فرماندهان و سرکلانتری های نیروی انتظامی و کارشناسان فرهنگی شهرداری و همچنین با دست اندرکاران ایستگاه های صلواتی از دیگر اقدامات انجام شده بود.

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به شعار محرم امسال با عنوان «امام حسین علیه السلام الگوی صبر، همدلی با مؤمنین و جهاد با مستکبرین» اظهار کرد: در آستانه محرم امسال همایش های تخصصی طلایه داران هدایت ویژه مبلغان اعزامی در 7 منطقه استان با حضور مبلّغان و مبلّغات با سخنرانی مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به تهیه و انتشار و توزیع گسترده محصولات فرهنگی جهت مبلّغان و مبلّغات، هیئات مذهبی و مداحان، ایستگاه های صلواتی و مساجد و عموم مردم در بیش از 10 هزار نسخه، گفت: کتابچه «پای منبر» با موضوع اقتصاد مقاومتی، نرم افزار ویژه تلفن همراه با محتوای تبلیغی مناسب شعار محرم امسال با عنوان «مصباح»، کتابچه «تبلیغ و احکام عزاداری»، لوح فشرده «احکام کاربردی»، لوح فشرده «مصباح» ویژه ایستگاه های صلواتی و استفاده در اتومبیل ها، محتوای تبلیغی «تبلیغ و نیاز جامعه»، کتاب های «جلوه محبوب و حدیث عاشورا»، نرم افزار «برنامه های حسینی» و... از جمله این محصولات بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha