پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ همایش «اتحاد حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی» با حضور مسئولان کشوری و حوزوی در دانشگاه قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر محمدزمان رستمی، رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه قم، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: به همت پایگاه بسیج تخصصی اقتصاد مقاومتی نهضت صرفه جویی در اقتصاد ملی همایش اتحاد حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه قم برگزار می شود.

وی افزود: قشر حوزه و دانشگاه نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی اجتماعی و در حوزه های مختلف دارند و اگر این دو با همدلی و اتحاد در این زمینه مشارکت کنند گام های بلندی در این زمینه بر می ارند.

دبیر علمی همایش اتحاد حوزه و دانشگاه در فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی شامل دو بخش، بهینهسازی مصرف و  حمایت از کالاهای داخلی، است که عمده فرهنگ سازی در این زمینه بر عهده این دو نهاد است.

وی بیان کرد: فرهنگسازی با قانون و بخشنامه و زور انجام نمی شود بلکه باید کار فرهنگی انجام داد تا مردم بدانند که استفاه از محصولات ایرانی چه نتیجه ای در زندگی خود آنها در این کشور خواهد داشت.

وی گفت: این همایش از سوی پایگاه بسیج تخصصی اقتصاد مقاومتی کشور با مشارکت دانشگاههای قم، دانشگاه صنعتی و دستگاههای اجرایی، دستگاههای اقتصادی، فعالان اقتصادی و مجموعههای فرهنگی برگزار میشود.

دبیر علمی همایش اقتصاد مقاومتی با اشاره به ایجاد شعبات تخصصی در این زمینه گفت: این همایش روز دوشنبه 11 آبان ماه از ساعت 8 صبح تا 12 در دانشگاه قم برگزار میشود.

وی افزود: در این همایش دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، خانم ابتکار معاون رئیس جمهور، دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و نایب رییس کمیته حمایت از کالای داخلی، دکتر شاپور محمدی معاون وزیر اقتصاد و استاندارو ... حضور دارند.

رستمی با ذکر این مطلب که این کار در حوزه آغاز شده است تصریح کرد: این کار پیش از این نیز در حوزه ایجاد شده است و مبلغان بسیاری در این زمینه به تبلیغ مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی اشتبغال دارند.

وی گفت: در همین ایام تبلیغی محرم نیز بسیاری از طلاب که در این زمینه آموزش های لازم را دیده اند به تبلیغ در این عرصه و در مجامع عمومی و اداری کشور اقدام کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha