سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
آیت الله امینی

حوزه/ این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خرسندی از توجه رئیس جمهور به مسئله محیط زیست، گفت: سازمان محیط زیست با تلاش بیشتر، مشکلات زیست محیطی را در قم و کشور برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله امینی، ظهر امروز در دیدار دکتر ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور که در دبیرخانه سابق خبرگان رهبری برگزار شد، با ابراز خرسندی از توجه حجت الاسلام والمسلمین روحانی به محیط زیست، اظهار داشت: تلاش های دولت در زمینه محیط زیست قابل توجه است، اما باید در بررسی و کنترل عوامل بیماری زا تلاش بیتشری کند.

وی در ادامه به ابراز ناراحتی از عوامل تهدیدکننده سلامت مردم پرداخت و گفت: امروز با وجود افزایش تحقیقات، بیماری ها روز به روز گسترش یافته و مردم در سلامت کامل نیستند.

این عضو خبرگان رهبری به رویکرد اعتقادی حکما در گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: اطباء در قدیم با وجود اینکه از امکانات امروزی برخوردار نبودند برای آرامش به بیمار از معنویت استفاده می کردند و امید بهبودی می دادند اما امروز این سیره و روش در پزشکان کمتر مشاهده می شود.

آیت الله امینی از مادی گرایی برخی پزشکان انتقاد کرد و اظهار داشت: امروز بخشی از پزشکان از معنویت فاصله گرفته اند، در حالی که حتی مسیحیان نیز به بیماران خود امید بهبودی می دهند.

وی بر لزوم بررسی و پژوهش نسبت به بیماری زایی داروهای شیمیایی تاکید کرد و گفت: در گذشته داروهایی شیمایی وجود نداشتند اما امروز ممکن است یکی از عوامل توسعه بیماری باشند؛ به همین دلیل باید تحقیقاتی نسبت به این مسئله صورت گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین بر لزوم بررسی میزان سم پاشی و مبارزه با آفات تاکید کرد و ابراز داشت: پوست میوه از خواص مهمی برای سلامتی برخوردار است، اما امروز به دلیل افزایش سم پاشی ها باید آنها را جدا کرد.

آیت الله امینی همچنین به لزوم تحقیقات در تاثیر ازدیاد بیماری ها توسط کودهای شیمیایی اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه گاهی محصولات کاملا سالم غذایی را نمی توان در بازار یافت و به همین دلیل سازمان محیط زیست به وظایف خود در این زمینه عمل کند و محصول سالم در اختیار مردم قرار دهد.

وی با اشاره به ضررهای نوشابه های امروزی و تاکید کارشناسان بر لزوم عدم مصرف این محصولات، گفت: آیا نباید از تولید چنین محصولاتی جلوگیری کرد؟   

عضو خبرگان رهبری افزود: همچنین کارشناسان مصرف غذاهای غیرخانگی را یکی دیگر از دلایل افزایش بیماری ها می دانند و لازم است مسئولان نسبت به سلامت غذایی مردم توجه بیشتری داشته باشند.   

آیت الله امینی با اشاره به افزایش سرطان و ضعف اعصاب نسبت به گذشته، ابراز داشت: در گذشته سالمندان ورزش می کردند اما امروز حتی کودکان نیز نسبت به این مسئله بی توجه هستند که این مسائل در کاهش طول عمر موثر است.

وی با انتقاد از کم توجهی به معنویت در جامعه اسلامی، گفت: مسیحیان در زمینه بهبود سلامتی از معنویت بهره می برند در حالی که پزشکان ما چنین کاری نمی کنند.               

عضو خبرگان رهبری افزود: نباید پزشکان متخصص فقط در تهران متمرکز شوند چرا که روستاها نیز نیازمند این مسئله هستند.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم مسئولیت پذیری دولت نسبت به بررسی دلایل ازدیاد بیماری ها تاکید کرد و اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی باید بیشتر به سلامت جامعه و رسیدگی به بیماری اهتمام داشت و لازم است گام های برجسته تری در این زمینه صورت گیرد.    

آیت الله امینی در پایان بر لزوم تلاش بیشتر سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد و گفت: امیدواریم همان گونه که تصریح کردند مشکلات محیط زیست در قم و کشور مرتفع شود.  

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha