پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
کتاب معرفت شناسی و نفس شناسی کانت: ترابط و تعامل

حوزه/ کتاب «معرفت شناسی و نفس شناسی کانت: ترابط و تعامل» از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی انتشار یافت.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» اسماعیل سعادتی مؤلف کتاب می کوشد ضمن نشان دادن وجود ترابط و تعامل میان معرفت شناسی و نفس شناسی در نقد عقل محض به توضیح و تحلیل درون متنی سازگاری یا ناسازگاری این ترابط و تعامل و مبانی و مؤلفه های تشکیل دهنده آن با تعلیم ایدئالیسم استعلایی کانت بپردازد.

در فصل های شش گانه کتاب آرا و تعالیم کانت در مورد گستره شناخت انسان، ایدئالیسم استعلایی، روان شناسی استعلایی، خود ادراکی محض و جوهریت و بساطت و تشخیص نفس تحلیل و ارزیابی شده است.

مؤلف با تحلیل تعالیم اصلی کانت، ضمن تأکید بر سازگاری تعالیم اصلی فلسفه نقدی با رویکرد اصالت ماهوی، استدلال می کند که چرایی به رسمیت شناخته نشدن علمی غیر از علم حصولی در فلسفه نقدی را باید در اتخاذ آگاهانه یا ناآگاهانه این رویکرد دانست.

بخش های کتاب عبارتند از:

بخش اول: «مسئله شناخت»، بخش دوم: «نسبت نفس شناسی و معرفت شناسی»، بخش سوم: «نفس در مقام ظرف معرفت (نقد نقد علم النفس فلسفی)».

این کتاب به قلم اسماعیل سعادتی خمسه با شمارگان300 نسخه، 507 صفحه و قیمت 40 هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به دفتر مرکزی: تهران، تقاطع بزرگراه شهید مدرس و خیابان شهید بهشتی، پلاک 56 مراجعه کرده و یا با تلفن: 88520562- 88520274 -021 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha