سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری

حوزه/ محقق و پژوهشگر گفت: همه‌ی نهادهای فرهنگی ما باید در خدمت نظام خانواده سالم باشند و رسیدن به چنین جایگاهی تنها با اقامه دین ممکن است و تحقق امری اجتماعی همچون عدالت و صلح جز با اقامه دین ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام سید عبدالمجید اشکوری عصر امروز در دوازدهمین نشست تخصصی خواهران مبلغ استان قم  که در جامعه مدرسین برگزار شد بیان داشت: مواجه ما با غرب جدید، حادثه‌ای بود که در تاریخ کشور رخ داد و در این رخداد شاهد فضایی بودیم که بعد از رنسانس شکل‌گرفته بود و دارای مفاهیم ارزشی و ساختارهایی شده است.

وی اظهار داشت: نظام فکری و ابزارها برای دنیای غرب تولید رفاه و قدرت کرد و توانستند نفوذ یابند و در دنیای اسلام احساس عقب‌افتادگی نسبت به آنها ایجاد شد.

محقق و پژوهشگرحوزه علمیه قم در ارتباط با علت عقب‌افتادگی ملل مسلمان گفت: دو عنصر سیاسی استبداد و استعمار و یک عنصر اجتماعی باعث عقب‌افتادگی مسلمانان شد.

حجت الاسلام اشکوری تصریح کرد: مسلمانان با این تفکر که با اندیشه‌های جامع شناسان غربی می‌توانند از نظام‌های استعمار نجات پیدا کنند سعی در پیروی از نظام‌های سوسیالیسم و مارکسیسم داشتند.

پژوهشگر امور دینی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) معتقد بودند، ظهورات این انحراف حاکمیت فسق، ظلم، نفاق، کفر، استثمار است و تمامی این‌ها ناشی از انحراف از حاکمیت الهی بود.

حجت‌الاسلام اشکوری با بیان اینکه امام خمینی(ره) علت انحراف را استکبار می‌دانستند گفت: از نظر ایشان استبداد و استعمار نتیجه استکبار است و شخص در پی استکبار به خود اجازه نمی‌دهد تحت حاکمیت الهی قرار گیرد.

وی افزود: وظیفه ما مبلغین اقامه دین است و در آیه 13 سوره شوری خداوند می‌فرماید، وظیفه شما مردم همانند انبیا، اقامه دین است و هر کس که دغدغه‌ی اقامه دین را ندارد، یکی از درجات شرک را در وجود خود دارد.

محقق و پژوهشگر حوزه با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در آغاز کار است گفت: انقلاب به عنوان یک واحد انضمامی قابل‌رؤیت نیست و جامعه علوی و نبوی به علت مشکلاتی که مستکبرین به وجود آوردند، دارای الگوی قابل‌رؤیت نیستند.

این تحلیل‌گر سیاسی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عنصر در جامعه سازی اسلامی، خانواده است و بیشترین هجمه‌ای که می‌شود بر روی خانواده است و محور یک خانواده سالم، زن است.

وی در ادامه با اشاره به حدیث کسا گفت: از منظر اسلام، زن مربی انسان کامل است و تربیت‌کننده ولی خداست و جمله‌ی امام خمینی که مردان از دامن زنان به معراج می‌روند نشان ‌دهنده‌ی این است که جایگاه زن به حدی بالاست که پرورش‌دهنده‌ی انسان کامل است.

مدرس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: خانواده سالم، تربیت‌کننده جامعه سالم است و رسیدن به مقام محمود الهی یکی از بزرگ‌ترین جایگاه‌هایی است که خداوند برای انسان می‌خواهد.

حجت‌الاسلام اشکوری تأکید کرد: همه‌ی نهادهای فرهنگی ما باید در خدمت نظام خانواده سالم باشند و رسیدن به چنین جایگاهی تنها با اقامه دین ممکن است و تحقق امری اجتماعی همچون عدالت و صلح جز با اقامه دین ممکن نیست

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha