دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
مطالعه

حوزه/ طلاب باید در مسائل ديني، دلسوز جامعه باشند و در جهت ارتقاءفکری جامعه از بعد معنوی و فرهنگی به مطالعه بپردازند.

حجت الاسلام محمدحسين طغياني در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان ، با اشاره  به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت:‌توجه به مسائل مادی باعث مهجور ماندن كتاب در بين مردم شده است و  مسئولین فرهنگی  باید به امر کتاب و کتابخوانی توجه جدی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: امروزه موضوعات کتاب ها به مسائل مادی پرداخته و نویسندگان در جهت ارتقاء رشد فکری جامعه به لحاظ معنوی و علمی گام موثری  برنمی دارند .

حجت الاسلام طغياني در خصوص راه هاي تشويق مردم به مطالعه خاطرنشان ساخت:‌ می توان در بعضي از كتب مسابقه هايي را قرار داد كه جنبه مادي مسئله را در نظر گرفته باشد و به همين دلیل استقبال مردم نسبت به كتابخواني افزايش می يابد.

وی در ادامه تاكيد كرد: طلاب باید در مسائل ديني دلسوز جامعه باشند و خود را ملزم بدانند كه در راستای تامین  نيازهای فکری مردم به مطالعه بپردازند تا پاسخگوی سئوالات جامعه باشند لذا فرهنگ کتابخوانی نقش عمده ای در آگاهی بخشیدن جامعه می تواند ایفا کند.

این پژوهشگرحوزوی در پایان افزود:‌ بهترين ساعت مطالعه پس از نماز مغرب و عشاء‌ و پس از نماز صبح مي باشد و طلبه بايد بداند تماشاي برنامه هاي تلويزيوني فقط وقت  او  را از بين مي برد و از مسير رشد  باز  می ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha