چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
موکب مسجد جمکران

حوزه/ یکی از فعالیت های موکب مسجد مقدس جمکران، توزیع بیش از ۳۰ هزار بسته فرهنگی ویژه کودکان زائر در پیاده‌روی اربعین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومي مسجد مقدس جمكران، حجت‌الاسلام سجاد نيكخو، مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران، عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی از جمله اصول برنامه‌های مسجد مقدس جمکران است و تمام اتفاقات و تلاش‌های کارکنان در مجموعه‌های مختلف این مکان مقدس، به منظور فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت تبیین، تعمیق و نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) و فرهنگ مهدویت در گستره ملی و فراملی است.

مدير آموزش و تربيت مسجد مقدس جمكران اظهار کرد: پیاده‌روی خیل عظیم عاشقان و دوستداران حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) در ایام اربعین، بستر مناسبی برای وعده‌گاه منتظران در ایام غیبت حضرت ولی عصر (عجّل‌الله تعالی فرجه شریف) جهت معرفی این مکان مقدس و ارائه خدمات فرهنگی به شیعیان و همه دلدادگان امام حسین (علیه‌السلام) اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان است.

حجت‌الاسلام نيكخو گفت: در آستانه ایام اربعین، موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی استقرار می‌یابد و 10 نفر از کارشناسان حوزوی و دانشگاهی در این موکب به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.

وی با اشاره به این که فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مختلفی در موکب مسجد مقدس جمکران انجام می‌شود، افزود: انجام فعالیت‌های تبلیغی چهره به چهره، پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی، پاسخگویی به شبهات مهدویت به زبان‌های عربی و انگلیسی، ارائه خدمات مشاوره‌ای با رویکرد سبک زندگی، برگزاری نشست‌های صمیمی و حلقه‌های معرفت و همچنین معرفی جایگاه و تاریخچه مسجد مقدس جمکران از جمله فعالیت‌های موکب مسجد مقدس جمکران است.

مدير آموزش و تربيت مسجد مقدس جمكران با بیان این که توزیع متبرکات و هدایای فرهنگی و همچنین دلنوشته‌های حسینی و مهدوی از دیگر فعالیت‌های این موکب است، عنوان کرد: تلاوت زنده اذان‌گاهی توسط قاریان ملی، اقامه نماز های جماعت در سه وعده، بیان احکام، برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برجسته، برگزاری محافل و مسابقات قرآنی و همچنین کارگاه تصحیح قرائت نماز از دیگر برنامه‌های موکب مسجد مقدس جمکران است.

حجت الاسلام نیکخو با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی ویژه کودکان در موکب مسجد مقدس جمکران گفت: برپایی ایستگاه قصه‌گویی و نقاشی همراه با جایزه ویژه کودکان از جمله برنامه‌های موکب مسجد مقدس جمکران است، همچنین در این موکب، بیش از 30 هزار بسته فرهنگی ویژه کودکان زائر در پیاده‌روی اربعین توزیع می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha