دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی

حوزه / طلاب باید وظیفه خود را در عرصه تبیین و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) به نحو احسن انجام دهند و با ارتقای رشد فکری جامعه از بعد اعتقادی و اخلاقی مانع رشد ناهنجار های اجتماعی در خانواده و جامعه شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمين رضايي، قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي در جمع استادان و طلاب مدرسه علميه حضرت نرجس(س) بيرجند، با اشاره به علل پیداش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: آسیب زمانی پدید می آید كه از هنجارهای مورد قبول اجتماع تخلفی صورت پذیرد و عدم پای بندی به هنجارهای اجتماعی موجب پیدایش آسیب های اجتماعی است لذا بیشترین آسیب های اجتماع به علت کمبود محبت و احساس حقارت در عرصه اجتماع است.

امام جمعه بيرجند با اشاره به وظایف افرادجامعه در مقابل شکل گیری ناهنجاری های اجتماعی اظهار داشت: ما نباید فردی از افراد جامعه را از خود برنجانیم تا سبب پیدایش آسیب روحی در آن فرد شویم بلکه خداوند متعال در آموزه های دینی خدمت به خلق و حسن خلق را از وظایف بندگان دانسته و لذا  رعایت این امر سبب می شود که جامعه از اسیب های فردی و اجتماعی مصون باشد.

 وی در ادامه افزود: اگر ما در مقابل نعمتهای ارزشمند که خداوند برای هدایت بشر به او ارزانی داشته است احساس مسئولیّت نکنیم حیاتی پوچ و بی هدف داشته ایم.

حجت الاسلام رضايي با اشاره به وظایف طلاب در سطح جامعه اظهار داشت: طلاب باید وظیفه خود را در عرصه تبیین معارف اهل بیت(ع) به نحو احسن انجام دهندو همواره باید در عرصه آسیب شناسی جامعه نقش بسزایی داشته باشند و با ارتقای رشد فکری جامعه از بعد اعتقادی و اخلاقی مانع رشد ناهنجار های اجتماعی در خانواده و جامعه شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha