سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
سمیر کحال /تاجر سوری

حوزه / یک تاجر و فعال اجتماعی سوری گفت: ما خواستار تغییر و اصلاح امور هستیم، اما ثبات سوریه از همه چیز برای مردم مهم تر است و بر این اساس بود که بشار اسد و مردم ایستادگی کردند.

سمیر کحال تاجر و فعال اجتماعی اهل سوریه در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر ظلم عربستان به کشور سوریه گفت: نه تنها به سوریه، بلکه عربستان به تمام کشورهای اسلامی ظلم کرده به ویژه کشورهای محور مقاومت مانند ایران، عراق، سوریه و لبنان. هرچیزی که منسوب به مقاومت باشد، عربستان علیه آن عمل می کند و خودش نیز در جبهه اسرائیل، صهیونیسم جهانی و آمریکا قرار دارد.

پیروزی های ما مرهون ایستادگی مردم و حمایت محور مقاومت است

وی با اشاره به شکست سیاست های عربستان در منطقه به ویژه تحولات سوریه گفت: اولین عامل شکست آنها این بود که گمان می کردند سوریه در یک یا دو ماه از هم پاشیده می شود و سقوط می کند، اما هوشیاری مردم سوریه و موضع محکم و قاطع بشار اسد در کنار مردم باعث شد کشور با حمایت های مردم و ارتش و همبستگی شیعه و سنی و دروزی ها و مسیحیان حفظ شود.

سمیر کحال ادامه داد: پیروزی های ما به خاطر ایستادگی مردم و حمایت های جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله خامنه ای بود. و ایستادگی سوریه به خاطر حمایت های ایران و حزب الله و کمیته های مردمی داوطلبی است که از سوریه و اهل بیت(ع) دفاع می کنند.

ثبات سوریه از همه چیز برای مردم مهم تر استسمیر کحال /تاجر سوری در مصاحبه با حوزه

وی تلاش برخی رسانه های مبنی بر فقدان محبوبیت مردمی نزد بشار اسد اشاره کرد و گفت: هنگامی که انتخابات در سوریه برگزار شد، حقیقت کشف شد و حقیقت، کاملا برعکس آن چیزی بود که این رسانه ها ادعا می کردند و اکثریت مردم سوریه بشار اسد را انتخاب کردند. البته ما خواستار تغییر و اصلاح امور هستیم، اما ثبات سوریه از همه چیز برای مردم مهم تر است و بر این اساس بود که بشار اسد و مردم ایستادگی کردند.

این تاجر سوری، دوگانگی سیاست های آمریکا در قبال تحولات منطقه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: آمریکا از سویی می گوید حامی دموکراسی است و از سوی دیگر بشار اسد را که منتخب مردم است نمی پذیرد!شما مطمئن باشید که اگر آمریکا بر این باور بود که در میان معارضان شخصیتی وفادار و راستگو نسبت به مردم سوریه وجود دارد هرگز از معارضان حمایت نمی کرد، اما آمریکا می داند در میان مردم سوریه شخصیتی وفادار به سوریه و مردم همچون بشار وجود ندارد و از این رو می گوید بشار اسد فقط برای دوره معینی می تواند رئیس جمهور بماند.

ابتکار عمل به دست ارتش سوریه و مقاومت است

وی در خصوص اوضاع میدانی در سوریه گفت: اوضاع، ثباتی ندارد؛ روزی به سود و روزی به زیان ما است و برخی روزها مواضع خود را از دست می دهیم، اما به زودی و با قدرت بیشتر آنها را پس می گیریم. ارتش سوریه و مقاومت و کمیته های مردمی جنگ خیابانی و مبارزه را به خوبی یاد گرفته اند و اکنون ابتکار عمل به دست ارتش سوریه و مقاومت است و ان شاءالله تکفیری های تروریست شکست خواهند خورد. آنها کودکان را کشتند و سر از تن انسان ها جدا کردند و این از آموزه های اسلام و اهل بیت(ع) به دور است. اهل بیت(ع) همیشه مظلوم هستند و امام علی(ع) می فرماید: ما دست خود دراز کرده ایم که آنها را به بهشت ببریم، اما آنها دست خود دراز می کنند تا ما را به جهنم ببرند و این شعار ما است که ما همواره دوست داریم تمام جهان در بهشت محبت اسلام و اهل بیت(ع) باشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha