یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام فرحانی معاونت آموزش

حوزه/ هجرت‌های سنگین و تلاش علمی توأم با احساس مسئولیت آیت الله بهبهانی و حرکت برای دفاع از مرزهای اندیشه دینی، الگویی بزرگ و ویژه است که باید آن را به نسل جوان معرفی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری کنگره چهلمین سالگرد ارتحال آیت‌الله ‌میر سیدعلی موسوی بهبهانی، در مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی اهواز،  اظهار داشت: قطعاً برگزاری چهلمین سال ارتحال فرزانه‌ای جلیل‌القدر و عالمی بزرگوار در سربازخانه امام زمان(عج)، توفیقی بزرگ است که سپاسگزار مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری آن هستیم.

وی با اشاره به سفر 10 روزه مقام معظم رهبری به قم، افزود: در این سفر مقام معظم رهبری جمله‌ای مبنی بر «حوزه علمیه مادر نظام جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی مادری دارد به نام حوزه علمیه» در یکی از دیدارهایشان فرمودند یکی از شواهد بسیار ارزشمند این فرمایش حضرت آقا، زندگی بسیار ارزشمند آیت‌الله‌ بهبهانی است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه، در ادامه به سوابق انقلابی آیت‌الله بهبهانی و همراهی با امام خمینی(ره) اشاره کرد و ابراز داشت: روزی که حضرت امام(ره) از درون فیضیه صدا را بلند کرد که «علمای اسلام! به داد اسلام برسید» و بر این اساس نیز حرکت بزرگ انقلاب اسلامی از درون یک مدرسه علمیه و به دست یک مرجع تقلید رقم خورد، در این میان می‌بینیم آیت‌الله بهبهانی که خود عالمی فقیه، اصولی، محقق با درجات بسیار رفیع علمی است، نسبت به مسأله انقلاب اسلامی بی‌تفاوت نبوده و همراه امام خمینی(ره) می‌شود.

وی، با بیان این که امروز، جوانان ما نیاز به طرح چنین الگوهایی دارند، تصریح کرد: در مسأله مهاجرت ایشان، مصداق «طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ» مشاهده می‌شود، به‌طوری‌که هجرت‌های سنگین و تلاش علمی توأم با احساس مسئولیت در چارچوب مهاجرت و حرکت برای دفاع از مرزهای اندیشه دینی، الگویی بزرگ و ویژه است که باید آن را به نسل جوان و طلاب و روحانیون معرفی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha