پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
آیت الله هاشمی شاهرودی

حوزه/ رئیس هیئت عالی حل اختلاف وتنظیم روابط قوای سه گانه گفت: خدمتی که شما در بنیاد شهید به خانواده معظم شهدا و احیای فرهنگ ایثار و شهادت دارید کاری جهادی و ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید قم، آیت الله هاشمی شاهرودی در دیدار مدیرکل و اعضای شورای معاونان بنیادشهید وامور ایثارگران استان قم گفت: وظیفه سنگین و کار بزرگی را در راستای احیا و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت عهده دار هستید، فرهنگی که در ادامه راه امام حسین (ع) و امام زمان (عج) است، ایشان کسانی را می خواهند که اهل پیمان های راستین و با ایمان و در راه اسلام حاضر به فدا کردن جان خویش باشند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: روحیه شهادت طلبی نقش اصلی را در حفظ دین، آرمانهای دین واسلام ایفا می کند این فرهنگ امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است فرهنگی که موجب ایستادگی حزب الله در برابر صهیونیست ها و یمن در برابر آل سعود شده است.

وی اضافه کرد: وصایای شهدا، زندگینامه و روحیات ایشان و همچنین صبر خانواده هایشان باید تبدیل به کتاب شده از زندگی شهدا فیلم ها ساخته شود.

آیت الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت عامل اصلی ایستادگی، مقابله و پیروزی دربرابردشمنان است، تجهیزات و امکانات نظامی اگر چه ضروری است، اما آنچه باعث شد در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود کمبود امکانات نظامی در برابر دنیا پیروز شویم، همین روحیه بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: یاد شهداء را همیشه درجامعه زنده نگه دارید، زنده نگه داشتن یاد شهداء موجب حفظ ارزش ها و  استقلال این کشور است، کمترین حق شهداء احیای نام آنان و پیام ایشان است، معرفی شهداء و زندگی ایشان و وصایای آنان بر روی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان اثر گذار است. 

آیت الله شاهرودی به بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: این بیداری اسلامی که امروز در یمن و دیگر کشورها شاهد هستیم نشات گرفته از انقلاب اسلامی است. این شهادتها و بصیرت ملت ایران و ایستادگی آنان بر آرمانهای شهدا موجب شد تا این ملت بعد از دهه ها مقاومت به الگویی برای ملتهای مسلمان و آزاده تبدیل شود.

وی تاکید کرد:  سردار هاشمی خود از ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است ما از قبل با ایشان آشنا هستیم، امید است در راستای خدمت به خاندان ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ توفیق روز افزون داشته باشید. 

مدیر کل بنیادشهید وامور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام نماینده ولی فقیه و رئیس عالی بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت:  امروز محضر شما عالم جلیل القدر، ناشر فقه اهل بیت (ع)، صاحب جواهر و از خاندان ایثار و شهادت با تقدیم سه شهید بزرگوار این خاندان، رسیدیم تا از بیانات شما در مسیر خدمت هرچه بهتر به خاندان ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره مند شویم.

سردار سید جوادهاشمی افزود: علمای اسلام و مرجعیت شیعه همواره از پیروان راستین مکتب تشیع بوده اند و از آرمانهای شهدا دفاع نمودید.

وی ادامه داد: امروز 4500وصیتنامه شهدا جمع آوری شده و بزودی منتشر می شود. برگزاری 400یادواره شهید و تقویت و تاکید بر دیدار با خانواده معظم شهدا در راستای تجلیل از خانواده های معظم ایشان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دنبال می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha