چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
وقف

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان جیرفت استان کرمان از وقف ساختمانی از سوی خیّر این شهرستان جهت توسعه این مدرسه خبرداد.

حجت الاسلام جهانگیر شهداد نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اعلام  این اظهارداشت : این مدسه تنها مدرسه علمیه بلند مدت شهرستان و از جمله مدارس نمونه استانی است .

وی افزود: طلاب این مدرسه توانسته اند با انجام فعالیت های خود، در راستای گسترش معارف الهی اقدامات خوبی انجام داده و تعامل بسیار تاثیرگذاری با مردم در زمینه های مختلف دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان جیرفت گفت: درهمین راستا مردم هم تعامل خوبی با  این مدرسه دارند بطوریکه  اخیرا یکی از واقفان این شهرستان خانه ای با 200 متر زیربنا را برای مدرسه وقف کرده است .

وی  تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم این حوزه  به استاد سرا ، لذا این خانه وقفی به این منظور مورد استفاده قرار گرفت.

حجت الاسلام شهداد نژاد، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت وقف ، بیان داشت: از نظر اسلام وقف راه‏گشایی برای رفع محرومیت‏های مادی و معنوی جامعه و یادگار جاودانه‏ای از کرامت انسان به پیشگاه بشریت و پیوند با آفریدگار متعال است

وی  خاطرنشان کرد: از آنجا که وجود حوزه های علمیه و طلاب در هر منطقه ای مورد آثار و برکات بسیاری دارد لذا بایدامروز ساخت و توسعه حوزه های علمیه مورد توجه واقفان قرار گیرد که اگر این مهم رخ دهد بسیاری از مشکلات حوزه ها حل و مدارس علمیه گامی در مسیر استقلال  برمی دارند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha