دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
صادق رمضانی گل افزایی رایزن سابق فرهنگی ایران در تونس

حوزه/ رایزن سابق فرهنگی ایران در تونس با بیان این که آمریکایی ها پس از انقلاب اسلامی تنگی نفس گرفته اند، ابراز کرد: رئیس جمهور در آمریکا مکلف است دستور العمل شورای علمای دینی که مسیحیان صهیونیستی هستند را اجرا کند.

به گزارش سرویس استان ها خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر صادق رمضانی گل‌افزانی، رایزن سابق فرهنگی ایران در تونس، سوریه و سودان، در همایش بین المللی «جنایات صدسال اخیر آمریکا درجهان اسلام»، در سالن شهید ماموستا شیخ الاسلام دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، با بیان اینکه آمریکا ستیزی امروزه نه تنها در جمهوری اسلامی ایران بلکه به عنوان یک اصل در ملت های آگاه وارد شده و آینده بسیار روشنی را خواهد داشت، ابراز داشت: ما به عنوان ایرانی، هنگام سفر به قاره های جهان با نسلی مواجه هستیم که از امریکا متنفر هستند.

 وی ادامه داد: هر چه زمان می گذرد به حقانیت صفتی که از سوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به این جرثومه فساد داده شد، پی می‌بریم، این سخنان تنها شعار نبوده، بلکه اصول و مبانی انقلاب اسلامی است که امروز نسل های جدید را تربیت می‌کند، البته نگران آن هستیم شعارهای انقلاب به آن‌سوی مرزها برود، ولی خود به آن عمل نکنیم.

 رایزن سابق فرهنگی ایران در تونس با اشاره به حضور دو قرن اخیر آمریکا در کشور تونس، ابراز کرد: آمریکا خواستار اکتشاف سرزمین های مختلف است. آمریکا با هدف کسب منافع اقتصادی و به دنبال آن افزایش قدرت خویش کشورهای مختلف را تحت سلطه قرار می دهد.

 وی ادامه داد: 81 رهبر مذهبی، همیشه سیاست داخلی و خارجی آمریکا را برنامه ریزی می کنند و هر رئیس جمهور در آمریکا مکلف است دستور العمل شورای علمای دینی که مسیحیان صهیونیستی هستند را اجرا کند.

رمضانی با اشاره به تاریخچه کشور تونس، تصریح کرد: تونس در شمال آفریقا  و با جمعیتی 12 میلیونی از نگاه تحلیگران سیاسی از نظر جغرافیا کوچک، اما از حوزه تأثیرگذاری بسیار مهم است، این کشور محل تاخت‌ و‌ تاز مردمان بسیاری بوده است.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در تونس مورد نظر است از واقعه 2012 شکل گرفته و باید به حضور جدی آمریکا برای موج سواری بر بیداری ایرانی اسلامی توجه کنیم،. آمریکایی ها برای منطقه شمال آفریقا دارای برنامه هستند و براساس یک برنامه ریزی مدون، سیاست های خود را اجرا می‌کنند، آنها با هردولتی که سرکار بیاید این کار را انجام می دهد.

رایزن سابق فرهنگی ایران در تونس با اشاره به اقدامات آمریکا در منطقه، گفت:  سودان دارای 512 قبیله است و آمریکا عملیات تجزیه را در این کشور دنبال کرد، آمریکایی ها به لحاظ جست و جو در حوزه اقتصاد به این سمت حرکت کرده که کشورها را تقسیم کنند.

 رمضانی با بیان اینکه حضور آمریکا در منطقه شمال آفریقا دلایل مشخصی دارد، تأکید کرد: تونس، مصر و لیبی همواره مورد هدف بودند، این دولت ها از توانمندی استقلال اقتصادی برخوردار هستند و رهبران این کشورها به پروژه آمریکا خدمت می کنند، بحث قذافی که مرور می شود گفته می شود آمریکا تحمل چنین رهبران مقاومی را در مقابل خود نداشته است.

وی ادامه داد: رقابت میان آمریکا و اروپا به دلیل تسخیر کشورهای مختلف نیز وجود داشته و یکی از دلایلی که آفریقا بصورت وحشناک معرفی می شود، این موضوع است، در واقع رسانه ها از آفریقا به عنوان بدترین و محروم ترین مکان ها نام می برند، آسایی ها از آفریقا وحشت داشته، ولی اروپایی ها به راحتی در آنجا به دنبال سرمایه هستند.

 این کارشناس مسائل جهان اسلام با اشاره به مبارزات ضداسراییلی در شمال آفریقا، گفت: آمریکایی ها هرچقدر در این منطقه قدرت یابند، از  این موضوع جلوگیری کرده و تلاش می کنند حکومت های متمایل به این نوع تفکر را از سر راه خویش بردارند.

 وی افزود: هم پیمانی با غرب از دو قرن پیش در تونس بسیار حائز اهمیت است، آمریکایی ها هیچ زمان مطمئن نبودند این موضوع در تونس شکل گیرد.

 رمضانی با اشاره به این که آمریکا از ظهور و بروز جبهه اسلامی در منطقه نگران است و غرب به فرماندهی آمریکا در حال رویارویی و ستیز با تمدن اسلامی است، ابراز داشت: تونس از نظر منطقه ای بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند سکویی برای آمریکا در منطقه باشد، رشد صهیونیسم جهانی در تونس یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود.

 وی با بیان این که آمریکایی ها پس از انقلاب اسلامی احساس تنگی نفس گرفته اند، ابراز کرد: انقلاب اسلامی نگرانی هایی را در آمریکا ایجاد و آنها برنامه ریزی جدیدی را در تونس ایجاد کردند، رشد سازمان های غیر دولتی در آن دوره افزایش یافت و آنچه در مصر نیز رخ داد از طریق نفوذ آمریکا در جوانان مصری صورت گرفت.

براساس اعلام دانشگاه مذاهب، رایزن سابق فرهنگی ایران در تونس در پایان یادآور شد: نسل جدیدی در تونس شکل گرفته که مقتدای خویش را انقلاب اسلامی قرار داده اند، این ظرفیت ها در تونس وجود و باید از آن بهره برداری کرد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha