چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 363757
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم

حوزه/ در نشستی با اصحاب رسانه استان قم برنامه های هفته وقف از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته وقف، اظهار داشت: در هفته وقف که از هجدهم آذرماه آغاز و تا بیست و چهارم این ماه ادامه خواهد داشت، برنامه های مختلفی توسط اوقاف استان قم و ادارات استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.
وی افزود: برگزاری «همایش وقف و رسانه» با حضور اصحاب رسانه، نخستین برنامه این هفته است که امشب در مجتمع امامزاده سیدعلی(ع) برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز داشت: اهمیت رسانه ها در زمینه توسعه فرهنگ وقف بسیار شایان است که باید در این زمینه هماهنگی لازم با این فعالان انجام شود تا زمینه های گسترش فرهنگ وقف در کشور انجام پذیرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم خاطرنشان ساخت: از دیگر برنامه های این هفته می توان به برگزاری همایش «همه واقف باشیم» اشاره کرد که این برنامه نیز در روز 24 آذرماه برگزار خواهد شد که در آن واقفان برگزیده استان قم تجلیل می شوند.
وی تصریح کرد: افتتاح و بهرداری از 4 پروژه عمرانی با حضور مسوولان استانی برخی از برنامه های هفته وقف می باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان داشت: برگزاری نمایشگاه عملکرد اوقاف در مجموعه شیخان قم، حضور در برنامه های صدا و سیما، حضور در نمازهای جمعه استان و ارائه گزارش به مردم، برگزاری ایستگاه های «همه واقف باشیم» به منظور مشاوره صحیح وقف و ... از دیگر برنامه های هفته وقف می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم از اعزام مبلغ و برگزاری خیمه های معرفت در استان قم به مناسبت هفته وقف خبرداد و گفت: از دیگر برنامه های این هفته می توان به برگزاری مراسم غبارروبی امامزادگان، برگزاری نشست های صنفی برای ترویج فرهنگ وقف و برگزاری محفل انس با قرآن در امامزاده موسی مبرقع(ع) اشاره کرد.
وی از برگزاری مراسم عزاداری و قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در امامزادگان شاخص استان خبرداد و اظهار داشت:  ارائه خدمت رایگان درمانی در روز 21 آذر از محل موقوفات مرتبط و برگزاری تجمع لبیک یا رسول الله در 19 آذر در امامزاده سیدعلی(ع) از دیگر برنامه هایی است که در این هفته برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان با اشاره به منویات راه گشای رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه فرهنگ وقف، ابراز داشت: امام راحل(ره) را باید احیاگر وقف در عصر حاضر دانست؛ چراکه ایشان با یک حکم حکومتی فرمودند که موقوفات باید به حالت وقف باقی و به نیات وقف عمل شود که این حکم تاثیرات بسیار زیادی در کشور و در حوزه وقف در کشور داشت و امروز نیز این عرصه با هدایت های حکیمانه رهبر انقلاب به کار خود ادامه می دهد....

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha