یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
علامه بلادی بوشهری

حوزه/ جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری با حضور آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، نمایندگان مجلس، استاندار و مسئولان دستگاه های اجرایی و نظامی و مردم، در بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ، امروز در جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری، در مصلای نماز جمعه بوشهر،  گفت: جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری، به دنبال دو همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان و یک یادواره شهدای روحانی برگزار شده است.

وی افزود: در دو همایش قبل، سرمایه‌ها و علمای ناشناخته هم استانی به نسل جوان و طلاب و روحانیان معرفی شدند، تا هم در آنان ایجاد انگیزه شود و هم با معرفی این چهره‌ها، بتوانیم در بعد پژوهشی و علمی، کار فاخری را انجام دهیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ادامه داد:: از اسفندماه سال 93 تاکنون سه دبیرخانه قم، حوزه علمیه برادران بوشهر و حوزه علمیه خواهران بوشهر، به‌طور همزمان کار خود را جهت جمع‌آوری آثار شروع کردند.

دبیر جشنواره علامه بلادی بوشهری تصریح کرد: علما، طلاب و روحانیان، مجموعاً هزار اثر را در سه قالب مقاله، کتاب و پایان‌نامه با 11 موضوع قرآن کریم، فقه و اصول، فلسفه و کلام، علوم انسانی مرتبط با دین، علامه بلادی، علما و بزرگان استان بوشهر به این جشنواره ارائه کردند و این آثار طی دو مرحله مورد ارزیابی اجمالی و تفصیلی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام جمالی ادامه داد: در ارزیابی اجمالی که توسط هیئت ‌داوران انجام شد، 80 اثر به مرحله دوم راه یافتند و در مرحله ارزیابی تفصیلی، 17 اثر به‌عنوان اثر برتر و 4 اثر به‌عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد و در روز سه‌شنبه از آنان تجلیل خواهد شد.

برپایه این گزارش، در این آیین از 17 اثر شامل کتاب، مقاله و پایان نامه که به دبیرخانه جشنواره علمی پژوهشی آیت الله علامه بلادی رسیده بود، تجلیل و چهار نفر نیز شایسته تجلیل معرفی شدند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha