چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
دانش نامه امام رضا(ع)

حوزه/ در آستانه سالروز شهادت هشتمین اختر سپهر تابناک امامت و ولایت امام علی بن موسی الرضا(ع) مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) ۴۹۳ مطلب را پیرامون سیره علمی و عملی این امام همام در پیشخوان فضای مجازی منتشر کرد.

مدیر پایگاه حوزه نت در گفت وگو با خبرگزاری حوزه»، ضمن تسلیت این ایام، هدف از انتشار اين مطالب را عرضه قطره ای از دريای عشق و ارادت قلبی شیعیان به امام رضا (ع) و همچنين تسهیل در امر پژوهش و تحقيق محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه عنوان كرد.

حجت الاسلام سید حسن رحمانی ادامه داد: اين درختواره مناسبتی با برخورداری از 493 مطلب شامل گزيده كتاب، پرسش و پاسخ، چكيده پايان نامه، مجلات و مقالات در قالب ۱۵ موضوع جهت استفاده كاربران ارائه شده است.

وی بیان داشت: «معرفي نور»، «فضايل و كرامات»، «زندگاني و دوره امامت»، «شهادت»، «آموزه‌ها و آثار»، «سيره حضرت»، «شاگردان» و «بركات حضور امام رضا (ع) در ايران» از جمله مطالب اين درختواره می‌باشد.

وی «زيارت امام»، «امام و پرسش ها» را نيز از جمله ديگر مطالب اين درختواره عنوان كرد و افزود: «تاريخچه اماكن مربوط به امام»، «امام در آينهٔ هنر و ادب»، «كتاب و كتاب شناسي حضرت»، همچنين «امام رضا (ع) در رسانه و اينترنت» از ديگر عناوين درختواره امام رضا (ع) به شمار مي‌رود.

حجت الاسلام رحمانی اظهارداشت: علاقه مندان مي‌توانند با مراجعه به اين درختواره مناسبتی عنوان ديگري از جمله؛ «علماي مدفون در جوار حرم رضوي»، «حضور امام زادگان در ايران»، «گسترش تشيع در ايران»، «وضعيت خاص شيعيان و ويژگي امامت امام (ع) »، «سفر حضرت به خراسان»، «علماء خراسان»، «فرزندان امام (ع) »، «سادات رضوي»، «ولايتعهدي»، «امام و خلافت» را مورد مطالعه قرار دهند.

علاقه مندان برای بهره بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کننده؛

http://www.hawzah.net/fa/Subjects/4928

انتهای پیام  17/313

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha