چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
علی عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اسلام ستیزی از اهداف استکبار جهانی در کشتار شیعیان نیجریه بوده و این موضوع حاکی از ترس و وحشت دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی در جمع خبرنگاران استان قزوین، با اظهار تأسف از اقدام ارتش نیجریه در کشتار شیعیان این کشورف اظهار کرد: یورش ارتش نیجریه به مسلمانان شیعه این کشور که منجر به شهادت عده کثیری از مسلمانان و محاصره منزل شیخ ابراهیم زکزاکی شد حاکی از ترس و وحشت دشمنان اسلام از اتحاد و یکپارچگی صفوف مسلمین و استیصال آنان در برابر گسترش تفکر اهل بیت (علیهم السلام ) است.

وی تصریح کرد: هدف استکبار جهانی مبارزه با اسلام ستیزی بوده و آنها می خواهند اسلام را به عنوان یک دین خشن و در جهان اسلام معرفی نمایند که نمونه های آن را می توان در سوریه و عراق دید.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در تلاش است که در نهایت با نظام جمهوری اسلامی که بر پایه حق و عدالت بر پا شده مبارزه نمایند و قطعاً همانند گذشته اهداف شوم استکباری آنها نقش بر آب شده خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان داشت:  در بحث نیجریه نیز همین طور است که مستکبران با این جو روانی می خواهند بر مستضعفین عالم در جهان اسلام مسلط شوند و نمی خواهند مسلمانان با اتحاد به قدرت برسند و با هر کسی که با در مسیر اتحاد مسلمانان تلاش می کنند سرسختانه مبارزه می کنند که اتفاقات اخیر علیه شیخ ابراهیم زکزاکی یکی از آن موارد است.

وی با بیان این که شیعیان نیجریه به جرم عبادت و بندگی خدای یگانه در حسینیه مورد حمله ارتش قرار گرفتند و این موضوع تأسف بار و تکان دهنده بود، افزود: سازمان ملل و سازمان حقیقت یاب و شورای امنیت در مورد اینگونه جنایات سکوت می کنند و باید در رابطه با این مسئله از خود واکنش نشان دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی ادامه داد: کشتار مظلومانه شیعیان نیجریه آن هم فقط به جرم شیعه علی(ع) بودن ندای مظلومانه دیگری بود که برای چندمین بار وجدان های بیدار را خواند تا مرد از نامرد شناخته شود و پاک طینتان عالم هوشیار شوند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به حمایت آمریکا ورژیم صهیونیستی از گروههای تروریستی، بیان داشت: چنین جنایتی بدون تردید ادامه خط انحرافی کشتار مسلمانان توسط فرقه ضاله تکفیری سلفی بوده که مدتی است در آمریکا و دیگر نقاط جهان دست به چنین جنایت هایی می زند و در پس پرده از حمایت آمریکا ورژیم صهیونیستی برخوردار هستند.

وی ضمن محکوم کردن این جنایت بزرگ افزود: محکومیت این فاجعه و مصیبت عظیم بر تمامی حق طلبان عالم کمترین کاریست که از هر وجدان بیداری بر می آید.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حوزه و علمای قزوین ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه علیه شیعیان مظلوم نیجریه خواستار پیگیری جدی دولت جمهوری اسلامی ایران در این خصوص شد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha