یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
تجمع اعتراضی طلاب و روحانیون

حوزه/ تجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان، در حمایت از شیعیان مظلوم جهان و به ویژ ه نیجریه و آذربایجان، با عنوان "فرزندان خمینی از نارداران تا زاریا" در مدرسه صدر بازار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، تجمع اعتراض آمیز طلاب حوزه علمیه اصفهان در محکومیت جنایت ارتش نیجریه علیه شیعیان مظلوم این کشور و حمایت از شیعیان آذربایجان، صبح "فرزندان خمینی از نارداران تا زاریا" در مدرسه علمیه صدربرگزار شد.

طلاب و روحانیون اصفهانی در این تجمع با در دست گرفتن پلاکارد ها و سر دادن شعار های  "الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، " مرگ بر وهابیت" و...، خشم و  انزجار خود را از جنایت ارتش نیجریه و حمله به شیعیان آذربایجان و همچنین سکوت مجامع بین المللی اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی نیز به عنوان سخنران این تجمع، با محکومیت جنایت ارتش نیجریه، بر لزوم حمایت از همه مظلومان به ویژه شیعیان نیجریه و آذربایجان تاکید کرد.

در بیانیه این تجمع نیز آمده است: چند روز پیش شاهد حمله وحشیانه ارتش نیجریه به شیعیان این کشور بودیم که در اثر آن تعداد زیادی از شیعیان به خاک و خون کشیده شده و شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی زخمی و بازداشت شد، ایالبته در روز قدس نیز نیروهای مسلح نیجریه با حمله به راهپیامیان، 24 نفر را شهید و 50 نفر را زخمی کردند که در میان شهدا سه تن از فرزندان شیخ زکزاکی بودند و فرزند دیگر وی نیز در حملات اخیر شهید شد.

در بخش دیگری از بیانیه آورده شده است: شیعیان نیجریه، پر جمعیت‌ترین گروه شیعی در قاره آفریقا هستند و جرم آنها این است که علاوه بر اظهار تشیع، علاقه زیادی به حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران، این چیزی نیست که خوشایند رژیم صهیونیستی و آل سعود باشد، لذا هر از گاهی با تحریک ارتش این کشور، به جای مواجهه جدی با گروه تروریستی بوکوحرام، جنایتی را علیه شیعیان رقم می زنند.

طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان اصفهان، در این بیانیه، ضمن محکوم کردن جنایت ارتش نیجریه، خواستار آزادی هر چه سریعتر شیخ ابراهیم زکزاکی، تشکیل کمیته حقیقت یاب در این زمینه و مجازات شدید خاطیان شدند.

همچنین  از وزارت امور خارجه خواستند که بر اساس وظیفه شرعی و قانونی خود که دفاع از همه مظلومان و مسلمانان جهان است، در این زمینه تحرکی در شأن جمهوری اسلامی از خود نشان دهد و خلأ حضور سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود در قاره آفریقا را پر کند.

روحانیون اصفهانی همچنین از همه مسلمانان و به خصوص علمای جهان اسلام خواستند که با اعتصام به حبل الله و با توجه به وحدت اسلامی، از همه مظلومان حمایت کنند تا مشمول توبیخ الهی که فرمود:«و ما لكم لا تُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفينَ...» (نساء، 75) نشوند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha