چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
انتشار - پژوهش - پایان نامه

حوزه/ فلسفه پژوهش علمی، ژرف نگری و اکتشاف زوایای پنهان یک مسئله است و در همین جهت آموزش های مدرسه، دانشگاه و حوزه علمیه زمانی موثر و مفید خواهد بود که با تحقیق و پژوهش همراه باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی، مسئول آموزش مدرسه امام محمد باقر(ع) مشهد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با انتقاد از کمرنگ شدن فضای تحقیق و پژوهش و بررسی های علمی، گفت: شبکه های مجازی یکی از دلایل عمده این مسئله است، چرا که جوانان ساعتها وقت خود را با این شبکه ها هدر می دهند که این امر جای نگرانی دارد و یک زنگ خطر است.

وی، حوزه منهای تحقیق و پژوهش را بی معنا خواند و ابراز داشت: فلسفه پژوهش علمی، ژرف نگری و اکتشاف زوایای پنهان یک مسئله است و در همین جهت آموزش های مدرسه، دانشگاه و حوزه علمیه زمانی موثر و مفید خواهد بود که با تحقیق و پژوهش همراه باشد.

مسئول آموزش مدرسه امام محمد باقر(ع) مشهد، تحقیق را لازمه به کمال رسیدن علم دانست و گفت: هر زمان ژرف اندیشی و تحقیقات عمیق در کنار آموخته های ذهنی قرار گیرد، خروجی های ارزشمندی خواهد داشت و اگر روزی تحقیق را از آموزش بگیریم و فقط به ترجمه اکتفا کنیم، قطعا خسارت بزرگی خواهیم دید.

حجت الاسلام ابراهیمی، با مثبت ارزیابی کردن شرایط امروز حوزه، تصریح کرد: حوزه نسبت به سایر مراکز علمی از رشد خوبی برخوردار است، اما مطلوب نیست و در واقع هنوز برای رسیدن به شرایط آرمانی خود در مکتب امام صادق(ع) باید کار کرد.

وی با اشاره به کارهای خوبی که در سال های اخیر در حوزه خراسان انجام شده است، گفت: سند چشم انداز یکی از اقدامات مفید مسئولین امر بوده، اما نباید به این چیزها قناعت کرد و همیشه باید افق های بلندتری در نظر داشت.

مسئول آموزش مدرسه امام محمد باقر(ع) مشهد، شناساندن الگوهای موفق به عموم مردم به ویژه جوانان فرهیخته را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: وقتی یک جوان بداند که بزرگان با چه سختی ها و مرارت هایی مدارج علمی را طی کرده اند، به یقین خود را با آنها قیاس کرده و سعی می کند تا از وضع کنونی خود فاصله بگیرد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha