دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه / انتقاد از سیاستهای عربستان و ائتلاف نمایشی سعودی ضد تروریسم از مهمترین موضوعات مطرح شده در خطبه های نماز جمعه خطیبان لبنان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از تنا، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه این هفته صیدای لبنان اقدام مخدوش کنندگان چهره اسلام را مانند ساختن مسجد ضرار خواند و گفت: برخی افراد با سر دادن شعارهای اسلامی سعی دارند فساد را در جوامع اسلامی بگسترانند.

عربستان به دنبال ایجاد مسجد ضرار است

 وی افزود: اسلام کسانی که با شعار اسلامی جنایت می کنند با اسلام حقیقی کاملا متفاوت است. اسلام دروغین این افراد ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم و جنایتکارانه آنان است.

 این عالم اهل سنت لبنان تاکیدکرد: امروز عربستان سعودی با به راه انداختن ائتلاف اسلامی علیه ترویسم سعی دارد مسجد ضرار بنا کند. این در حالی است که همه مسلمانان می دانند این کشور و اعضای این ائتلاف از حامیان تروریسم در منطقه هستند.

 شیخ ماهر حمود تصریح کرد: تشکیل دهندگان این ائتلاف خود از به وجود آورندگان ترویسم درسوریه، عراق، مصر و لیبی هستند، پس چگونه می خواهند باتروریسم منطقه ای که خود به وجود آورده اند مبارزه کنند؟ آیا بهتر نبود که از اول این گروههای تروریستی را ایجاد نکنند؟

 مثلث مردم، ارتش، مقاومت، ضامن آرامش لبنان است

آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته بیروت بر مبارزه حقیقی با تروریسم تاکیدکرد و گفت: ارتش لبنان در کنار مردان مقاومت به مبارزه حقیقی با تروریسم و گروه های تروریستی مشغول است.

 وی افزود: مثلث حمایت مردمی، ارتش و مقاومت ضامن امنیت و آرامش کشور است و حفظ اضلاع این مثلث در کنار هم برای مبارزه با تروریسم بسیار ضروری است.

 نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان تاکیدکرد: کشور ما همواره طلیعه دار محور مقاومت است و برای مبارزه با تروریسم از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و باوجود کمبود امکانات و منابع مالی توانسته ضربات سنگینی را به گروه ها تروریستی در منطقه وارد کند.

 ائتلاف سعودی قابل اعتماد نیست

حجت الاسلام محسن عطوی، امام جمعه بیروت در خطبه های نمازجمعه این هفته منطقه حاره حریک تأکیدکرد که نبود پیشرفت در مسیر انتخاب رییس جمهور بر عمق مشکلات کشور و اختلافات بین قوای سیاسی افزوده است.

 وی ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای داخلی احزاب و طرف های سیاسی ادامه پیداکند و افزود: با وجود اینکه در سطح بین المللی برای حل مشکلات منطقه و به ویژه سوریه اقداماتی در حال شکل گیری است اما نباید برای حل مشکلات داخلی دست از تلاش و مذاکره برداشت.

 این روحانی لبنانی تاکید کرد: هفته گذشته جهان با خبر تشکیل ائتلاف اسلامی علیه تروریسم به رهبری عربستان سعودی شگفت زده شد. باوجود اینکه لبنان همواره از کشورهای اسلامی خواسته که با تکیه بر قدرت اراده باتروریسم مبارزه کنند اما درباره این ائتلاف باید گفت که نمی توان هیچ اعتمادی به آن کرد.

 گروه های تروریستی با پول عربستان حمایت می شوند

شیخ صهیب حبلی، امام جماعت مسجد اهل سنت صیدای لبنان هم درخطبه های نماز جمعه این هفته نسبت به اعلام پیوستن لبنان به ائتلاف ضد تروریسم به شدت انتفادکرد و گفت: گروه های تروریستی با پول عربستان حمایت می شوند و پیوستن لبنان به ائتلاف سعودی توهین به کرامت ملت لبنان است.

 وی افزود: اولین گام در مبارزه با تروریسم قطع حمایت تسلیحاتی و مالی ریاض از گروه تروریستی داعش و جبهه النصره است. عربستان سعودی باید از نشر مطالب افراطی و تحریک آمیز که تحت عنوان فتوا صادر می شود جلوگیری کند. فتواهایی که کشتار و سر بریدن افراد بی گناه را به اسم اسلام مشروع جلوه می دهد.

 عربستان اقدامی به سود اسلام و اعراب انجام نمی دهد

آیت الله عفیف نابلسی، امام جمعه صیدای لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته  که در مجتمع حضرت زهرا (س) برگزار شد، گفت: از عربستان سعودی انتظار این بود که همسو با پیشرفت تمدن و ساخت آینده روشن برای جهان اسلام تلاش کند اما متاسفانه اقدامی به سود اسلام و اعراب انجام نمی دهد.

 وی افزود: اگر عربستان سعودی در ادعای خود مبنی بر مبارزه با تروریسم جدی است باید یک ائتلاف برای نابودی رژیم صهیونیستی تشکیل دهد و یا حداقل با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جبهه مقاومت را علیه این رژیم غاصب تقویت کند.

 این عالم لبنانی تاکیدکرد: عربستان آسیب زیادی به شاکله وحدت عربی و اسلامی زده است تا جایی که برخی از مسؤولان این کشور به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. این مساله بیانگر اهداف تاریک قدرت حاکم در عربستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha