چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 364920
۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
کتاب حجت فقیهان

حوزه/ از کتاب «حجت فقیهان و فهرست کتب خطی مجتمع آموزش عالی فقه» »، با حضور حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، رئیس جامعة المصطفی العالمیه، در مدرسه حجتیه رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی، در این مراسم، ضمن تبریک  ایام آغاز ولایت حضرت ولی عصر(عج) و اعیاد پیش رو و نیز گرامی داشت هفته پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، از خدمات و تلاش های مدیران و کارکنان مجتمع آموزش عالی فقه تقدیر به عمل آورد و خاطرنشان کرد: مجتمع آموزش عالی فقه، نگین درخشان در انگشتر المصطفی به شمار می آید.

رئیس جامعة المصطفی، کتابخانه مجتمع آموزش عالی فقه را از امتیازات المصطفی برشمرد و گفت: افزوده شدن 300 عنوان کتاب خطی به گنجینه آثار خطی این مجتمع در سال های اخیر، خبر خوب و برگ جدیدی برای کتابخانه مجتمع آموزش عالی فقه است. مسئولان پژوهش المصطفی باید در کنار غنی سازی ذخایر نسخ خطی و سنگی، در حفظ و صیانت از این آثار در پایان نامه ها، اسناد و تولیدات پژوهشی کوشا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، با اشاره به حرکت در آمدن قافله بزرگ پژوهش المصطفی با تلاش و کوشش مستمر واحدهای صفی و ستادی در داخل و خارج از کشور، اظهار داشت: مجموعه فاخر دانش آموختگان، انجمن های علمی فرهنگی، پایان نامه ها، زیرساخت ها و کتابخانه ها، توسعه نرم افزاری، محققان، نخبگان و مؤلفان، بخشی از خروجی کاروان پژوهشی المصطفی است و مجتمع آموزش عالی فقه، بخش درخشان این کاروان به شمار می آید.

وی افزود: المصطفی در حوزه کتابخانه ای، گام های خوبی برداشته است که سرمایه غنی و خوبی به شمار می آید؛ اما در مقایسه با جایگاه المصطفی، با حد مطلوب فاصله دارد که امیدواریم به زودی جبران گردد.

وی، نگاه اصیل، بانشاط و پویا در حوزه فقه اسلامی را از امتیازات مجتمع آموزش عالی فقه خواند و افزود: فقه همواره به مثابه ستون فقرات حوزه های علمیه بوده است و مجتمع آموزش عالی فقه وظیفه دارد در کنار صیانت از این میراث عظیم و فاخر، آن را عمق بخشیده و ضمن ورود به عرصه های جدید، با نگاهی نو و روزآمد، فقه را به گفتمان جهانی در منظومه های معرفتی و شبکه های فکری جهان وارد نمایند.

امام جمعه قم در پایان با اشاره به نقش بی بدیل و مهم مرحوم آیت الله العظمی  حجت در شرایط حساس حوزه علمیه قم، اذعان داشت: بخشی از درجات و مراتب علمی و معنوی و سیره اخلاقی این فقیه ممتاز و بزرگوار، برای نخستین بار در کتاب حجت فقیهان  منعکس شده است و جا دارد از تلاش های انجام شده برای تدوین این کتاب که به همت مدیریت ارتباطات مجتمع فقه و به دست نویسنده توانمند، حجت الاسلام محمد الوانساز نگاشته شد، تقدیر گردد.

وی در ادامه، با اشاره به گره خوردن مجتمع آموزش عالی فقه با مدرسه خوش سابقه حجتیه، عنوان داشت: نام مدرسه مبارکه حجتیه، با نام پرآوازه مرحوم آیت الله العظمی حجت(ره)، که از علمای صاحب حق بر حوزه علمیه به شمار می آید، گره خورده است و این مدرسه، به دست توانای این عالم فرزانه و با طرح علامه طباطبایی(ره) پایه ریزی شد.

شایان ذکر است، در ادامه این مراسم، از دو کتاب حجت فقیهان و فهرست نسخ خطی مجتمع آموزش عالی فقه، با حضورحجج اسلام والمسلمین  اعرافی و  عباسی، معاون پژوهش جامعة المصطفی، رونمایی گردید.

همچنین پس از این مراسم، سالن نسخ خطی مجتمع آموزش عالی فقه مشتمل بر بیش از هزار جلد کتاب خطی و چهار هزار جلد کتاب چاپ سنگی نیز رسماً افتتاح شد.

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha