پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
جمع روحانیون شیعه و سنی خراسان جنوبی

حوزه/ مقام معظم رهبری هشدار های لازم را در نامه اخیرشان به جوانان غربی در خصوص خطر گروهک های تروریستی هشدار داده اند و خط و مشی این گروه ها را از اسلام واقعی جدا دانسته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از بیرجند، حجت الاسلام ایمانی، شب گذشته در جمع روحانیون شیعه و سنی خراسان جنوبی با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در وحدت و همدلی مسلمانان، گفت: امام(ره) انسانی سلحشور و انقلابی بود که با وحدت و همدلی مردم توانست کشور را به آرامش برساند، ولی استکبار همیشه به دنبال سرنگونی انقلاب اسلامی بوده و هست.

وی به حرکت های وحدت آفرین امام (ره) در بین مسلمانان اشاره کرد و با تاکید بر این که امام خمینی(ره) حتی ذره ای از مبانی انقلاب اسلامی کوتاه نیامدند، تصریح کرد: هفته وحدت به برکت تدبیر امام(ره )، از روز میلاد پیامبر مهربانی یعنی 12 ربیع الاول به روایت اهل سنت تا 17 ربیع به روایت تشیع شکل گرفت.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به استراتژی امام (ره) برای وحدت امت اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) برای ایجاد وحدت و آزادی قبله اول مسلمانان، روز جمعه آخرین هفته ماه رمضان را نیز به نام "روز قدس" نام گذاری کردند. ایشان همچنین در ادامه حرکت های وحدت گرایانه و یک صدا شدن در برابر استکبار، پایه گذار راهپیمایی برائت از مشرکین در حج تمتع شدند.

حجت الاسلام ایمانی، القاعده، طالبان، داعش، جبهة النصره و ... را فرزندان نامشروع استکبار جهانی خواند و گفت: می خواهند اسلام دیگری را به نام اسلام ناب محمدی به جهان معرفی کنند، ولی رهبر انقلاب اسلامی با دید وسیع خود نامه هایی را به جوانان اروپایی و آمریکایی برای استخراج اسلام واقعی از منابع اصیل، نوشتند.

وی، نامه های مقام معظم رهبری را پیام روشنگری برای جهانیان عنوان کرد و افزود: رهبری هشدار های لازم را در نامه اخیرشان به جوانان جهان در خصوص خطر گروهک های تروریستی داده اند و خط و مشی این گروه ها را از اسلام واقعی جدا دانسته اند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد:1400 سال است که مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می کنند، اما در این دو قرن اخیر اسلام آمریکایی سبب اختلافات بین مسلمانان شده است.

وی، رهبر معظم انقلاب را پرچمدار تقریب و وحدت مسلمانان خواند و تصریح کرد:بحث وحدت به معنی کوتاه آمدن از مبانی اعتقادی شیعه و سنی نیست و هرگونه حرکتی که باعث شکاف بین مسلمانان شود، خیانت است.

حجت الاسلام ایمانی با تاکید بر این که اهانت به مقدسات اهل سنت و شیعه حرام است و رهبر معظم انقلاب بارها این مسئله را متذکر شده اند، افزود: شبکه های ماهواره ای که ساخته جهان استکبار بخصوص صهیونیست هستند، هیچ گاه دلشان برای شیعه و سنی نمی سوزد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به دستورات اسلام پیرامون احترام به ادیان مختلف، تاکید کرد: تقریب مذاهب اسلامی یعنی پنج انگشت دست که در کنارهم بدون هیچ مشکلی در زمان مقابله با دشمن مانند مشت محکمی هستند در برابر استکبار.

حجت الاسلام ایمانی تاکید کرد: به برکت خون شهدا امروز شیعه و سنی پشت سر رهبری حرکت می کنند و این امر خاری بزرگ در چشمان دشمنان است و اگر در زندگی به دستورات اسلام به درستی عمل کنیم، دنیای خالی از ظلم و کفر خواهیم داشت.

انتهای پیام

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha