سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
حجاب استاد مسیحی دانشگاه

حوزه / علیرغم ادعای مسئولین دانشکده ویتون مبنی بر استعفای پروفسور هاکینز، استاد مسیحی که برای حمایت از مسلمانان محجبه شده است، وی گفت که این ادعا صحت ندارد و تاکید کرد همچنان محجبه خواهد ماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، پروفسور لاریکا هاکینز، از اساتید مسیحی دانشکده ویتون شهر شیکاگو، که به جرم پوشیدن حجاب و همبستگی اش با مسلمانان موقتا از کار برکنار شده بود در معرض اخراج کامل قرار دارد.

این پروفسور علوم سیاسی در صفحه اجتماعی خود اعلام کرده بود مسلمانان و مسیحیان خدای یکتا را پرستش می‌کنند و او قصد دارد به هدف اعلام همبستگی با مسلمانان حجاب به سرکند. این اقدام او با مشارکت و استقبال دانشجویان مواجه شد، اما به مذاق مسئولین دانشگاه خوش نیامده و او را از کار معلق کردند.

این تصمیم دانشگاه منجر به ناراحتی و نارضایتی عده زیادی از جانب دانشجویان و اساتید شده و دانشجویان با تحصن روبروی درب مدیریت، اعتراض خود را به این اقدام دانشگاه نشان دادند. عده‌ای از گروه‌های محلی نیز از تصمیم مسئولین دانشگاهی انتقاد کرده و حمایت خود را از این استاد دانشگاه اعلام کردند.

پس از مذاکرات و گفتگوها، مسئولین دانشگاه اعلام کردند پروفسور هاکنیز قصد استعفا دارد، اما او این مسئله را اکیدا رد کرده و گفت: من قصد ندارم استعفا دهم و آن‌ها نیز نمی‌توانند مرا مجبور کنند. من که جرمی مرتکب نشدم. آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که اعتقادات من در راستای اهداف دانشگاه است. من به عنوان یک مسیحی، به اعتقاداتم پایبند هستم و برای همین حاضر نیستم بیش از این به تفتیش عقاید آن‌ها جواب پس بدهم.

همچنان محجبه خواهم ماند

هاکنیز همچنین با تاکید دوباره به پوشیدن حجاب در همبستگی با مسلمانان گفت: من به پیامی که داده‌ام عمل خواهم کرد. چرا که باید درس‌ها و اصولی که به دانشجویان خود آموخته‌ام جامعه عمل بپوشانم.

او سپس درباره سیاست‌های دولتمردان آمریکایی علیه مسلمانان صحبت کرده و به خبرنگاران گفت: کاری که مسئولین دانشگاه در حق من انجام داده‌اند بد است، اما در مقابل بالا رفتن تحمل مردم در مقابل سخنان کوته فکرانه، متعصبانه و سرشار از نفرت بعضی سیاستمداران در رسانه‌های آمریکایی و دامن زدن به اسلام هراسی در این کشور از هر چیزی بدتر است. ما باید علیه این تبلیغات و لفاظی‌های سیاسی واکنش نشان دهیم. آنچنان از نظر فکری و خرد تنبل شده‌ایم که فراموش کردیم این طرز برخوردها کاملا خلاف ارزش‌های دینی است.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha