یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دقت و حساسیت بسیار در احراز شرایط کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به دلیل اهمیت خاص این نهاد است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مسلم است که بالاترین مقام کشور رهبری بوده و مهم ترین نهادی هم که برای انتخاب این جایگاه والا تاسیس شده مجلس خبرگان است که وظایف و رسالت های سنگینی دارد.

وی افزود: این اهمیت و حساسیت می طلبد در بررسی صلاحیت کاندیداهای حضور در این مجلس، دقت و حساسیت لازم وجود داشته و احراز شرایط خبرگان با دقت کامل همراه باشد تا مساله نفوذ در این مجلس اتفاق نیفتد.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: البته علما و فضلایی که به حد اجتهاد رسیده باشند معمولاً سوابق روشنی دارند و شخصیت های علمی هستند که سال ها در این عرصه مشغول به تدریس و وعظ و خطابه و فعالیت های علمی و فرهنگی هستند که در تمام دوره سال تحت نظارت حوزه علمیه می باشند.

وی گفت: البته با این حال نیاز است که به جهت اهمیت و حساسیت مساله خبرگان رهبری ، از سوی نهادهای ذیربط در احراز و بررسی شرایط کاندیداها دقت کامل صورت گیرد تا افراد مناسب از جهت علمی، اخلاقی و تقوایی وارد رقابت انتخاباتی شوند.

آیت الله فقیهی تاکید کرد: به غیر از مساله اجتهاد که با امتحان نیز قابل حصول است، تقوا و دین داری و التزام به نظام اسلامی و ولایت فقیه نیز شرط می باشد که همه این ها قابل کنترل و ارزیابی است.

وی بیان داشت: در همین جا ما از تمام شخصیت های علمی، متقی و دلسوز برای نظام خواهش می کنیم که به مجلس خبرگان رهبری اهمیت داده و برای حضور در انتخابات احساس وظیفه کنند، چه آن که تصمیم هایی که برای مجلس خبرگان گرفته می شود، در سرنوشت اسلام و نظام بسیار اثرگذار است به این خاطر که این ها رهبر کشور اسلامی را انتخاب می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همه عقلا و علما و شخصیت های بزرگوار اگر توان دارند باید در این مجلس شرکت کرده و برای آینده نظام اسلامی موثر واقع شوند تا ان شاءالله با تشکیل یک مجلس خبرگان خوب و قوی ، میراث ماندگار امام (ره) به خوبی حراست شود.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha