پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
آیت الله سید طیب جزایری

حوزه / مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید طیب جزایری از اساتید حوزه، عصر امروز در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام  سید حمید جزائری در این مراسم گفت: خدا به پیامبر(ص) در قرآن فرموده« ای پیامبر، تو مبشر و نذیر و داعی الی الله و سراج منیر می باشی» این اوصافی بود که خدای متعال به پیامبر(ص) داده ابراز داشت: منظور  ازسراج منیر در روایت معصومین(ع) وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) و بعد هم حضرت علی(ع)  تا آخرین منجی آخر الزمان است، هر کس به این ریسمان چنگ بزند، اهل نجات است و از شفاعت آنها بهره خواهد برد.

وی در ادامه به شخصیت مرحوم آیت الله جزایری اشاره کرد و گفت:  آن مرحوم، علاقه خاصی به وجود مقدس حضرت علی (ع) داشت و بهتر است و زمانی که در مجلسی نام و روضه ومصیبت حضرت خوانده می شد با صدای بلند گریه و جزع و فزع می کرد.

حجت الاسلام  جزائری گفت: آن مرحوم برای بقاء اسلام از جان مایه گذاشته بود و در آخر عمر خود لحظه ای از آرمانهای انقلاب و اسلام عقب نشینی نکرد و برای شریعت دین پیامبر اکرم(ص) تمام تلاش خود را بکار بسته بود.

سخنران این مراسم  اظهار داشت: مرحوم آیت الله جزائری در سن 19 سالگی به درجه اجتهاد رسیده بود و مورد تأیید علمای بزرگ عصر خود بود و برای ترویج دین و اسلام ناب به مکان های مختلف هجرت کرده بود و در تمام مکانها و منابر از فضائل حضرت علی(ع) گفت.

وی اظهار داشت: آن مرحوم در زمان خود خدمات شایسته ای به نظام و جامعه کرد و  مهمترین آن بنیانگذاری مؤسسه ایتام بوده است.

انتهای پیام:40/313    

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha