دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
حجت الاسلام مجتبی رسولی مازندران

حوزه/ مسلمانان برای اتحاد و جلوگیری از تفرقه و اختلاف باید سعه صدر داشته و با تعصب و نزاع زمینه اختلاف را ایجاد ننمایند.

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، با تبریک 17 ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر(س) و امام صادق(ع)، گفت: در طول تاریخ همواره عده ای با انگیزه های شیطانی  سعی کردند که بین مکتب و مذهب تفاوت قائل شوند؛ در حالی که ما معتقدیم  مکتب و مذهب ما یکی است و مذهب شیعه جزئی از مکتب نیست.بلکه عین مکتب می باشد.

وی با اشاره به آیه "واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا "گفت: اعتصموا دستور است؛ وظیفه ماست که تنها اعتصام به حبل الله و  رسول خدا داشته باشیم؛ یعنی معیار در همه کارها اول الله و بعد پیامبر(ص) باشد؛ چرا که رسول خدا(ص) هم حبل الله است. همچنین "جمیعا و لاتفرقوا" یعنی همه مسلمانان برای اتحاد و جلوگیری از تفرقه و اختلاف باید سعه صدر داشته و با تعصب و نزاع زمینه اختلاف را ایجاد ننمایند.

این محقق حوزوی افزود: پیامبر(ص) دارای شخصیتی عظیم تر و فراتر از افکار و اندیشه ماست و فصل مشترک تمام ادیان، مکاتب و مذاهب می باشند.

وی با اشاره به هفته وحدت ابراز داشت: در حال حاضر که دشمنان با ایجاد گروه های تکفیری و... و  همچنین جنگ های مذهبی در سوریه، یمن و...،سعی در ایجاد اختلاف عمیق بین مسلمانان دارند؛ وحدت دنیای اسلام لازم و واجب است.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به جنایات وحشیانه داعش در سوریه، اظهار داشت: داعش به اسم اسلام بی رحمانه مردم بی گناه را می کشد؛ در حالی که همه ما می دانیم اینها مسلمان نبوده، بلکه تروریست و عامل آمریکا می باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن انتخابات مهم خبرگان و مجلس شورای اسلامی و نیاز به وحدت ملت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال های اخیر شاهد اختلاف بین گروه های مختلف سیاسی هستیم و این مسئله آسیب جدی برای نظام است.

حجت الاسلام رسولی در پایان خاطر نشان کرد: باید همه حول محور ولایت فقیه که مرکز ثقل انقلاب است، گردهم آمده و توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha