چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
آیت‌الله خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه ولایت فقیه، تاکید کرد: اگر ولایت فقیه نبود، ایران اسلامی به سرزمین آشوب زده ای تبدیل می شد که هیچ کسی قدرت آرام کردن آن را نداشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم گرامی داشت نهم دی ماه، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، با بیان این که در واقع قصه فتنه88 مقابله با ولایت بود، تاکید کرد: این انقلاب یعنی نهضتی که امید مصلحان دنیاست، جز با حمایت از ولایت ماندگار نیست.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر ولایت فقیه نبود، ایران اسلامی به سرزمین آشوب زده ای تبدیل می شد که هیچ کسی قدرت آرام کردن آن را نداشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم در 9 دی سال 88 با شعار ولایت به صحنه آمدند، تصریح کرد: اگر قاطعیت امام راحل و مقام معظم رهبری نباشد، برخی برای تعامل با بیگانگان خیز گرفته اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به حوادث صدر اسلام و فتنه هایی که خواص ایجاد کردند، افزود: طلحه و زبیر از یاران پیامبر(ص) بودند، ولی در مقابل حضرت علی(ع) ایستادند. امام خمینی(ره) در وصیتنامه شان تذکر داده اند که تعریف هایی که از اشخاص کرده اند، مربوط به آن زمان بوده است.

امام جمعه موقت تهران به مسئله سوء استفاده از مقدسات اشاره و خاطرنشان کرد: همان طور که شعار خوارج سوء استفاده از قرآن بود، در فتنه نیز از نام محبوب «خمینی» استفاده شد، ولی عکس سخن آن عمل کردند، در حالی که امام راحل(ره) می فرمود: پشت سر ولایت باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد.

وی، القاء شبهه را ماهیت فتنه دانسته و اظهار داشت: این امر، حربه همیشه دیروز، امروز و فردای فتنه گران است و در سال 88  نیز با رمز تقلب اغتشاش آفریده اند.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به تعداد زیاد ثبت نام کنندگان برای خبرگان و اعلام شورای نگهبان درباره فقدان کمترین شرایط اجتهاد برای برخی از آنان، تاکید کرد: ما از ثبت نام زیاد نگران نیستیم، ولی پیش بینی می کنم که این کار به علت زیر سئوال بردن دموکراسی در ایران است و شبهه های مختلفی را بیان خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نکته دیگری درباره فتنه را عمل به سیره امامان معصوم(ع) عنوان و خاطر نشان کرد: سیره حضرات معصومین(ع)، بصیرت زایی، روشنگری و هدایت گری بوده است. همان طور که امیرمومنان(ع) نسبت به جنگ با خواص فتنه تاکید داشتند، اما با زیر مجموعه آن به نوعی دیگر برخورد می کردند و به بصیرت زایی می پرداختند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، موضع گرفتن را نکته دیگری در هر فتنه دانست و ابراز داشت: طبق روایت، کسی که در برابر باطل ساکت است، شیطان لال می باشد.

آیت الله خاتمی با برداشت از فرمایش های مقام معظم رهبری، کسانی را که فتنه گر یا همراه آنان بوده اند را شایسته هیچ پست کلیدی ندانست و تصریح کرد: پیام حرکت حمایت از 9 دی برای شورای نگهبان این است که ذره ای در رابطه با فتنه گران و حامیان شان کوتاه نیایند.

وی، حجت شرعی را چراغ راه عنوان و خاطر نشان کرد: روحانیت و حوزه های علمیه به یاری خداوند فقط حجت شرعی را می شناسد و به هیچ جناحی وابسته نیستنند و آن، موضع ولایت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید مراقب فتنه های آینده بود و به ویژه در روزهای انتخابات نسبت به جنجال سیاسی هوشیاری داشت، تاکید کرد: باید با بیداری، تلاش و حمایت از ولایت و ایجاد جو و فضایی آرام،  نسبت به نظام و انقلاب ادای دین کنیم.

برپایه این گزارش، علما، استادان، روحانیان و طلاب حوزه علمیه مشهد در این مراسم ضمن تجدید عهد با آرمان های امام راحل(ره)، و مقام معظم رهبری، با شعارهایی مانند «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، نسبت به مقابله با هرگونه فتنه گری اعلام آمادگی کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha