یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
ذکریا خیری - قزوین - جامعه المصطفی

حوزه/ نباید اجازه دهیم نقش مهم خانواده در جامعه اسلامی تضعیف شود، چرا که این امر مهم کشور را از آسیب‌های بسیاری در امان نگه می‌دارد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازقزوین، حجت‌الاسلام ذکریا خیری در  همایش  خانواده های  حوزوی  که در سالن اجتماعات مسجد النبی(ص) قزوین برگزارشد، با بیان این‌که در جامعه دینی، به نقش تأثیرگذار خانواده در تربیت و اصلاح جامعه تأکید فراوان شده، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها به نقش مؤثر همسران و خانواده‌ها در تربیت فرزندان تأکید کرده‌اند و باید توجه داشت این تربیت صحیح در نهایت به اصلاح جامعه منجر می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که دشمنان نظام همواره به دنبال به انحراف کشیدن فرزندان انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاش هستند از طریق انحراف نوجوانان و جوانان به انقلاب ضربه زده و ما را از مسیر و آرمان‌های اصلی امام (ره) دور کنند.

حجت‌الاسلام خیری بیان داشت: نباید اجازه دهیم نقش مهم خانواده در جامعه اسلامی تضعیف شود، چرا که این امر مهم کشور را از آسیب‌های بسیاری در امان نگه می‌دارد.

این کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: آنچه باید در تعامل بین زن و مرد در امر تربیت فرزندان، مورد توجه قرار گیرد، افزایش مهارت در خصوص تربیت است و نباید اختلاف سلیقه زوجین، آن‌ها را از مسیر اصلی بازدارد.

وی عوامل بروز تعارض در خانواده‌ها اشاره نمود و اظهار داشت: عوامل بروز تعارض در خانواده‌ها به دو قسم درونی و بیرونی تقسیم‌بندی می‌شوند که سلیقه، علاقه‌مندی، سطح ادراک و شأن خانوادگی از عوامل درونی و دخالت‌های اطرافیان، شرایط محیطی و اجتماعی محل زندگی از عوامل بیرونی تعارض در خانواده‌ها محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha