یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
تجمع طلاب

حوزه/ حوزه در سریع ترین موقع ممکن به شهادت شیخ نمر واکنش نشان داد، تا دشمنان متوجه شوند که اینگونه نیست که هر ظلمی انجام دهند و ما نیز ساکت بمانیم.

رئیس مرکز فرهنگی  هنری دفتر تبلیغات در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»،  با اشاره به اهداف برگزاری محفل بین المللی ادبی «نینوای حجاز» گفت: شهادت یک عالم ربانی شیعی که در حصار بی عدالتی و جهل آل سعود قرار داشته است چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت.

وی افزود: ضمن اینکه شهادت این عالم بزرگ باعث شفاف شدن بصیرت ها و برانگیختن انگیزه ها می شود، خود ایشان نماد و پرچمی برای بازخوانی همه این وقایع است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: طبیعی است که در این زمینه یک واکنش مناسبت باید انجام شود؛ هنرمندان طلبه که متعهد هستند و دغدغه دینی دارند؛ زودتر از همه این واکنش را انجام دادند.

محمد حسنی اظهارکرد: تصور می شد که باید اجازه می دادیم که زمان می گذشت و غباری بر این حوادث می نشست و سپس بانگ مظلومیت این شهدای ربانی را سر می دادیم؛ ولی در حوزه ترجیح داده شد که این واکنش در سریع ترین موقع ممکن انجام شود، تا دشمنان متوجه شوند که اینگونه نیست که هر ظلمی انجام دهند و ما نیز ساکت بمانیم.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: واکنش سریع حوزه و هنرمندان حوزوی باعث تحریک این نگاه در هنرمندان بود و بلافاصله پس از دو روز از این حادثه به همت گروه تجسمی مرکز هنری دفتر تبلیغات یک کارگاه تخصصی آثار تجسمی پیرامون این حادثه شکل گرفت و برگزار شد.

حسنی گفت: برگزاری برنامه نشست ادبی بین المللی نینوا نیز در همین راستا برگزار شد و هنرمندان طلبه ای که آثار خود را در این برنامه ارایه دادند، قدم در راه مقدسی نهادند.

وی افزود: برگزاری برنامه داستانک، به طنز کشیدن جهالت های آل سعود توسط چند تن از طنز پردازان حوزوی و شعر خوانی حدود 15 شاعر متعهد کشور از جمله برنامه هایی بودکه در این  محفل برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha