سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
آیت الله علم الهدی

امام جمعه مشهد گفت: مانور اصلی قدرت ایران در خصوص وابستگی و تعلق مردم به نظام بوده و حضور حداکثری در انتخابات هم مانور قدرت برای بقای نظام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، در دیدار تعدادی از فعالان رسانه ای بسیجی با اشاره به اهمیت رسانه های اسلامی اظهارداشت: در یک جمع بندی در عمر 37 ساله انقلاب، این اقتدار، معروفیت و شهرت که همزمان با نام امام(ره) و انقلاب پیدا شده که بخش عمده این فرآیند، به علت کار رسانه و خبرنگاران بوده و رسانه ها تا امروز نقش فوق العاده ای در این خصوص داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه می بایست متوجه تک دشمن باشند تا غافل گیر نشوند، ابراز داشت: این غافل گیری به دو صورت است که اول، از دست رفتن فرصت و دوم، قرار گرفتن آنها در اجرای رسالت خود در بستر توطئه دشمن به صورتی ندانسته می باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت موقعیت شناسی، به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: امروز در نقطه عطفی از جهان قرار داریم که مشارکت حداکثری در انتخابات تنها را پیشروی ماست زیرا همه دنیا در برابر ایران ایستاده اند و همانطور که اذعان کرده اند، می خواهند ما نباشیم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی در جایگاه رفیعی از بعد بین الملل قراردارد، اظهار داشت: البته کشورهای قدرتمند از نظر تسلیحاتی از ما جلوترند، اما قدرت ایمان، پیروی از رهبری و همچنین وفاداری به نظام از خصوصیات بارز ملت ایران است که باعث شده دشمنان در برابر ما زانو بزنند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: بنابراین، مانور اصلی قدرت ایران در وابستگی و تعلق مردم به نظام و حضور حداکثری در انتخابات مانور قدرت برای بقای نظام است.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه در این امر رسالت قطعی الهی دارند، بطوریکه خدای نکرده اگر رسانه ای به علت مطامع یا بینش های سیاسی، دست به کاری بزند که مردم در مسئله انتخابات ناامید شده و شرکت نکنند، از هر جاسوس و خائنی، بیشتر خیانت کرده است.

آیت الله علم الهدی از رسانه ها خواست تا با طراحی و اندیشه در این مورد در واقع به حضرت بقیه الله(عج) خدمت کنند تا با مشارکت حداکثری به دنیا ثابت کنند وابستگی به نظام بیشتر شده است.

وی افزود: این واقعیت را باید رسانه ها با عمق جان درک کرده و بدانند این کار اتمام حجت خدا برای اصحاب رسانه است.

امام جمعه مشهد همچنین، حضور در انتخابات را اثبات مردم سالاری نظام اسلامی ایران عنوان نمود و خاطر نشان کرد: دشمن از ابتدای انقلاب این نظام را غیرواقعی معرفی کرده اما هر چه گذشته این امر ثابت نشده و به نتیجه نرسیده است.

وی با تاکید بر این که رسانه نباید خود را به یک گروه یا جریان سیاسی بفروشد چرا که  با ملاک های الهی و انسانی سازگار نبوده و  قداست رسانه از مادیات بیشتر می باشد، بیان داشت: اگر رسانه ای که دلداده آمریکاست و ابزار توسعه و ترویج آن فرد شود، نه تنها خودفروشی کرده بلکه دین خود را نیز فروخته است.

گفتنی است:در پایان این مراسم، از مجله مطالعات رسانه ای و منشور اخلاق انتخابات و رسانه که خلاصه ای از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha