دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
حجت الاسلام عبدالواحد بامری

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ولایت، از برگزاری نخستین همایش ملی اخلاق نبوی، الگوی بشری در ایرانشهر خبرداد.

حجت الاسلام عبدالواحد بامری، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری«حوزه» با اشاره به تحولات جهانی و به خصوص خاورمیانه، اظهارداشت: متاسفانه حرکتهای افراطی که از ناحیه گروه های تندرو در جهان اسلام شکل می گیرد و در قالب داعش و القاعده و وهابیت بروز می کند، چهره نورانی پیامبر اعظم(ص) را خدشه دار کرده است و مسلمانان را در دنیای غرب با نظر و دیدگاه افراط گرایی می شناسند در حالی که در سیره و روش پیامبر رحمت و اهل بیت(ع)، این حرکات به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است و کوچکترین تشابهی با اسلام و پیامبر اکرم(ص) ندارد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ولایت ایرانشهر افزود: در چنین شرایطی تصمیم گرفته شد تا با بهره گیری از آیات قرآن کریم که پیامبر اسلام(ص) را الگو و اسوه و رحمت برای عالمیان معرفی می کند، اولین همایش اخلاق نبوی، الگوی بشری برگزار گردد.

وی با تاکید براینکه این همایش در سه محور با پانزده موضوع به صورت علمی و تخصصی برگزار خواهد شد، بیان داشت: این همایش در نظردارد تا به بررسی زندگی فردی ، اجتماعی و سیره و روش حکومتی پیامبر رحمت(ص) پرداخته و ابعاد گسترده اخلاقی و سبک و روش برخورد آن حضرت با موافقان و مخالفان را تبیین کند.

حجت الاسلام بامری، اخلاق نبوی، الگوی بشری و سبک زندگی نبوی را سه محور مهم این همایش عنوان و تصریح کرد: قرآن و شاخص های اخلاقی پیامبر اکرم(ص)،  سیمای اخلاقی پیامبر اکرم (ص) در نهج البلاغه، نقش اخلاقی نبوی در مقابله با آسیب های فردی و اجتماعی، عوامل گسترش اهانت به پیامبر اعظم (ص) و راهکارهای مقابله، راهبردها و مواضع سیاسی رسول خدا (ص) در مقابله با مخالفان اسلام، رسالت عالمان دینی در گسترش جهانی سیره نبوی،  اقتصاد مقاومتی در اندیشه پیامبر (ص) و  سبک زندگی نبوی در اندیشه مقام معظم رهبری  از جمله موضوعات این همایش است.

وی‏ با بیان اینکه علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت همایش به آدرس www.payambar.net مراجعه و یا با شماره تلفن  ۳۷۲۳۱۰۸۸ ـ ۰۵۴  تماس حاصل نمایند.

حجت الاسلام بامری با یادآوری اینکه این همایش با همکاری برخی از نهادها همچون دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق، ۱۳ اسفندماه سال جاری در شهرستان ایرانشهر برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: شماره پیامک۱۰۰۰۰۰۱۵۱ و هم چنین رایانامه info@payambar. net   از دیگر راه‌های کسب اطلاع پیرامون این همایش است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha