سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام محمود شفیعی - انجمن مطالعات سیاسی

حوزه/ عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از عوامل مهم رشد علمی و پژوهشی حوزویان ، توجه و بهادادن به مساله مباحثه است.

حجت الاسلام محمود شفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به  اهمیت مباحثه در حوزه اظهار داشت: آنچه مسلم است این که ما باید سنت های خوب و اصیل حوزوی همچون مباحثه را روز به روز در بین آحاد حوزویان به خصوص طلاب و فضلای جوان تقویت کنیم و نگذاریم این سنت اثرگذار که یکی از پایه های موفقیت طلاب را تشکیل می دهد، کمرنگ شود.

وی افزود: با توجه به اصل لزوم به روز بودن حوزویان برای پاسخ به نیازهای نوین جامعه ، با مباحثه و تحقیق و پژوهش می توان در این مسیر گام برداشت و کارآیی بهتری در نظام علمی و تحقیقاتی حوزه های علمیه ایفا کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید همچنین خاطرنشان کرد: یکی از رموز ماندگاری و موفقیت های پی در پی علمی حوزه های علمیه از دیرباز این بوده که بهای زیادی به مساله پیش مطالعه و مباحثه و تحقیق داده می شده و امروز هم رمز توفیق همان است.

وی گفت: چشم امید امروز جهان شیعه به حوزه های علمیه دوخته شده، لذا روحانیت باید بتواند ضمن به روز شدن و تقویت پایه های اصیل خود به دغدغه ها و نیازهای نو به نو جامعه شیعی و اسلامی پاسخ دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا موسوی مطلق IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    کدام مطلب فوق؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟ متن خبر مستقل از تیتر و لید است. عجیبه که هوز این را نمی دانید