پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
حجت‌الاسلام قوامی

حوزه/ تدبیر نفس، تدبیر منزل و تدبیر مدن اضلاع سه گانه متصل به هم مدیریت هستند که اگر در تدبیر نفس که همان عالم اکبر است، موفق نشویم در تدابیر دیگر هم موفق نمی شویم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی در جمع پایوران و سربازان تیپ 83 امام جعفر صادق(علیه السلام) در شرح حدیث عقل و جهل اظهار داشت: ما در مدیریت و تدبیر سه حلقه داریم؛ تدبیر نفس، تدبیر منزل و تدبیر مدن اضلاع متصل به هم مدیریت است که  اگر در تدبیر نفس که همان عالم اکبر است موفق نشویم در تدابیر دیگر هم موفق نمی شویم.

وی در ادامه با بر شمردن غضب ، وهم  و شهوت به عنوان قوای سه گانه در وجود انسان بیان داشت: اگر این قوای سه گانه در خدمت عقل و عقل در خدمت شرع باشد، بندگی خدا شکل می گیرد و بندگانی مانند امام خمینی، شهید رجایی، شهید چمران و مقام معظم رهبری تجلی پیدا می کنند.

وی در پایان با یادآوری خاطره شهداء فدائیان اسلام و بیان اینکه ما چنین خونهای پاکی داده ایم تا به اینجا رسیده ایم اظهار داشت: شهید نواب صفوی و یارانش حقیقتا فدائی اسلام بودند؛ شهید نواب که در 34 سالگی به شهادت رسید با این سن کم از چنان بصیرتی برخوردار بود که هنگام تیرباران شدن گفت: چشم های من را باز کنید من می خواهم با چشم باز الله اکبر گویان به شهادت برسم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha