جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی

حوزه/ رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء‌ به جایگاه مرجعیت در مکتب تشیع اشاره کرد و گفت: مراجع عظام تقلید در دوران غیبت حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان (عج)، هدایت مردم را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی‌آملی، همزمان با شب میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در آیین افتتاح دفتر آیت‌الله العظمی جوادی آملی در رشت، با تبریک سالروز ولادت پیشوای یازدهم، مرجعیت را مسئول تبیین و ساماندهی امور دینی و اعتقادی مردم دانست و گفت: تفکر و اندیشه ناب دینی انسان را در مسیر هدایت و رشد قرار می دهد و جهل و کم‌خردی نیز جامعه را به گمراهی می‌کشاند.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء‌ به جایگاه مرجعیت در مکتب تشیع اشاره کرد و گفت: مراجع عظام تقلید در دوران غیبت حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان (عج)، هدایت مردم را بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که مراجع عظام تقلید دارای جایگاه بسیار بالایی هستند، تصریح کرد: جامعه شیعه و حتی اسلامی مسیر تکامل و دستیابی به سعادت را از مرجعیت می گیرد و از این جایگاه رفیع در برابر آسیب ها درونی و بیرونی صیانت کرد.

وی با بیان این که مرجعیت در عصر غیبت، رکن اصلی تحکیم دیانت جامعه و صیانت از آن است، افزود: مرجعیت متعلق به تمام آحاد جامعه است و باید این جایگاه بسیار مهم، به‌‌طور کامل برای جامعه تبیین و تفسیر شود؛ زیرا دین راهی مستقیم برای تمام افراد ایجاد کرده‌است.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء‌ در ادامه به گستردگی مدرسه فکری آیت الله العظمی جوادی آملی و تلاش ایشان برای پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه امروزی اشاره کرد و بیان داشت: اسلام همه چیز را در حدّ اعلای آن در خود دارد و این مراجع هستند که می‌توانند این نظریات را استخراج کنند و در اختیار جامعه قرار دهند؛ اگر امروز آیت الله العظمی جوادی آملی مباحثی همچون علم دینی، تمدن نوین اسلامی، علوم انسانی اسلامی و سایر مباحث مبتلابه جامعه امروز را مطرح می‌کند همه این مسائل ریشه در عمق مباحث اسلامی دارد که ایشان با دقت و کوشش فراوان به استخراج آنها پرداخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمين جوادي‌آملي افزود: ویژگی ممتاز منظومه فکری آیت الله العظمی جوادی آملی این است که علوم مختلف را در خدمت فهم قرآن قرار داده است و همه علوم اسلامی را در ظلّ قرآن و عترت معنا و تفسیر می‌کند که امیدواریم گشایش این دفتر در استان گیلان راه را برای ارتباط هرچه بیشتر جامعه علمی و دینی این استان با مدرسه فکری معظم له هموار کند.

وی همچنین خطّه گیلان را خطّه‌ای عالم‌پرور دانست و بیان داشت: خطّه عظیم گیلان گوهرهای ارزشمندی همچون آیت الله العظمی بهجت(ره) را در درون خود پرورش داده اس.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء‌ از آیت الله العظمی بهجت(ره) به عنوان فقیهی، وارسته، ولایتمدار و عارف کامل یاد کرد و ابراز داشت: ایشان صراط مستقیمی بودند که در دوران غیبت، مردم به او توجه داشتند.

شایان ذکر است، دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در رشت، واقع در استادسرا، خيابان مهر شريف، بن بست ميخک، پلاک ۳۲ پذیرای مقلدین و مومنین می باشد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha