یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: نماز انسان را به عالی‌ترین مدارج انسانی می‌رساند و هر کسی در هر کجای عالم می‌خواهد در اوج کمالات انسانی قرار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در مراسم بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکرم که این استان میزبان اجلاس نماز است و فعالان این عرصه در استان قزوین حضور پیدا کرده‌اند و مقدمشان را گرامی می‌داریم.

 وی تصریح کرد: نماز انسان را به عالی‌ترین مدارج انسانی می‌رساند و هر کسی در هر کجای عالم می‌خواهد در اوج کمالات انسانی قرار داشته باشد.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال فرموده ما جهان را برای انسان، انسان را برای عبادت و عبادت را برای تقوا آفریده‌ایم و تقوا را برای کرامت انسانی مهیا کرده‌ایم و نماز انسان را به کرامت می‌رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: نماز مؤثرترین عامل پیدایش آرامش روحی، نشاط معنوی و انگیزه برای زندگی است و هر کسی با مرام خدایی زندگی نکند همواره دچار آشفتگی و پریشانی می‌شود.

وی یادآور شد: وقتی انسان ایمان آورد و اهل ذکر شد، مورد توجه ویژه خداوند قرار می‌گیرد و خداوند آرامش قلبی را در وجود او قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی یادآور شد: نماز ستون دین و ولایت ستون نماز است و اگر ولایت نباشد هیچگاه اعمال انسان نزد خداوند ثواب نخواهند داشت.

امام‌جمعه قزوین اذعان داشت: نماز انسان و جامعه را از پلیدی و بدی باز می‌دارد و این فریضه الهی آغاز آشنایی انسان با خداوند است.

وی اظهار کرد: نماز محراب عبادت و بندگی، مبارزه با نفس، شیطان و جنگ با دشمن درونی و بیرونی است و هر کسی در این میدان بیشتر حضور دارد صاحب عزت می‌شود و عمل انبیاء الهی، ائمه اطهار و شهدا در راستای اقامه نماز قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha