پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
حجت الاسلام عبد الخالق عبداللهی - حوزه کرمانشاه

حوزه/ امروزه دشمنان انقلاب و اسلام درصدد از تضعیف حوزه های علمیه می باشند، زیرا حوزه ها ستون های استوار و مستحکم انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالخالق عبداللهی، در جلسه درس اخلاق طلاب و رابطین فرهنگی، در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) طاقبستان کرمانشاه با اشاره به این که ائمه اطهار علیهم السلام با بندگی خداوند سبحان و زهد از دیگران پیشی گرفتند، گفت: طلاب و روحانیون باید به خداوند متعال معرفت داشته و عبد پروردگار باشند و نسبت به معبودشان بد گمان نباشند قطعأ هر کس به این موارد عمل کند عقلش کامل و تمام است.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال دنیای فانی را برای آزمایش و امتحان انسان ها در راستای حسن اعمال آن ها آفریده است تا به واسطه اعمال نیک و شر خود در جهان ابدی و قیامت نتیجه اعمال خود را ببینند.

این استاد اخلاق ادامه داد: خداوند متعال انسان ها را به امر به معروف و نهی از منکر فرا می خواند و قطعأ عاملان این فریضه الهی مقامی والا نزد خدای سبحان کسب خواهند کرد.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امیرالمؤمنان (ع) یادآور شد: از آنچه که از مال دنیا به شما داده می شود، خوشحال و مسرور نشده و آن چیزی که از دستتان می رود سبب ناراحتی و یأس شما نشود، چرا که مهم علاقه و ایمان قلبی به خداوند است و بندگانی به سعادت می رسند، که به اموال دنیوی پشت پا زنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی خطاب به طلاب و رابطین فرهنگی بیان داشت: تقوای الهی را پیشه کنید، چرا که تقوا درهای رحمت را به سوی انسان ها می گشاید و رزق و روزی را افزون می کند.

وی تصریح کرد: طلاب و روحانیون سرباز حضرت ولی عصر (عج) هستند، لذا نسبت به تبیلغ و ترویج دین اسلام و همچنین تقویت اخلاق اسلامی و زهد از یکدیگر سبقت گرفته و اهل علم و مراقبه باشند،

این استاد اخلاق در پایان یادآور شد: امروزه دشمنان انقلاب و اسلام درصدد از تضعیف حوزه های علمیه می باشند، زیرا حوزه ها ستون های استوار و مستحکم انقلاب اسلامی هستند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha