پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفائی بوشهری در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه فجر استان بوشهر

حوزه/ انقلاب اسلامی ایران، انقلابی به رنگ الهی و بر اساس آموزه های اسلامی با مهندسی دینی است که در فرهنگ سیاسی جهان، ساختار جدیدی به نام نظامی مبتنی بر ولایت فقیه را عرضه کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه فجر استان بوشهر، انقلاب اسلامی ایران را دارای جایگاه بسیار ویژه ای در تاریخ دانسته و گفت: هیچ یک از نظریه پرداز های سیاسی دنیا گمان نمی‌کردند انقلابی دینی، آن هم بدون وابستگی به شرق و غرب، در یکی از مناطق مهم و استراتژیک جهان که تحت سلطه هر دو ابرقدرت جهان بود، پیروز شود و بعد از آن نیز اقتدار داشته باشد.

*مهندسی دینی در فرهنگ سیاسی دنیا

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام(ره) و حضور گسترده مردم، تمامی اندیشه ها، طرح ها و محاسبات سیاسی جهان را در هم شکست، افزود: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی به رنگ الهی و بر اساس آموزه های اسلامی با مهندسی دینی است که در فرهنگ سیاسی جهان، ساختار جدیدی به نام انقلاب ولایی و نظامی بر اساس مبانی ولایت فقیه را عرضه کرد.

وی با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دو ابرقدرت شرق و غرب، ایران را بین خود تقسیم کرده بودند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، شب تاریک جهان را فجر بیداری اسلامی بخشید و به دنبال آن صدای اسلام، فریاد اسلام خواهی و حرکت های پرخروش مردم مسلمان ایجاد شد و شب ظلمانی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان را در هم شکست.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری یادآور شد: مسئله انقلاب اسلامی ایران چنان مهم بود که برخی از سیاستمداران آن زمان، انقلاب ایران را مانند زلزله ای در ساختار سیاسی جهان دانستند.

*برکات انقلاب

وی در ادامه با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی، افزود: با انقلاب ایران، ابرقدرت شوروی به فروپاشی مبتلا شد، اروپا و آمریکا دچار گسست های جدی شدند، نام اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تمام جهان را فرا گرفت، حرکت پیشرفت و عدالت، معنویت، فرهنگ دینی و کرامت انسان در جهان مطرح شد، ماهیت استکبار افشا و چهره مزدوران منطقه مشخص شد، رژیم اشتغالکر قدس که طی چند روز لشکر اعراب را شکست می‌داد چندین بار در مواجه با حزب الله لبنان دچار شکست گردید، جوانان و نسل های بعد انقلاب در کنار نسل انقلاب، رویش های انقلاب شدند، در عرصه علم و فنآوری و علوم نوین جهانی جنبش نرم افزاری علمی ایجاد شد، در عرصه اقتصاد مبانی دانش بنیان اقتصاد بر اساس اندیشه های مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی طراحی شد و بینش سیاسی و رشد سیاسی و فرهنگ دینی گسترش پیدا کرد.

*استکبار ستیزی جوهره انقلاب اسلامی است

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث عزت ایران شد، خاطر نشان کرد: چون جوهره انقلاب، استکبار ستیزی، مبارزه با ظلم، گسترش عدالت، رشد معنویت و اخلاق است، دشمنان به مقابله با آن پرداختند و جنگ تحمیلی هشت ساله و تحریم های زیادی را به ایران تحمیل کردند و از آن طرف با حمایت از برخی کشورهای همسایه و همچنین ایجاد گروه های تروریستی، کمربند کنترل ایران را ایجاد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب از هیچ کاری جهت نابودی انقلاب دریغ نکردند، اما راه به جایی نبردند و هر روز مایوس تر از گذشته می شوند.

*انقلاب شکست ناپذیر

وی با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب، در سایه ولایت فقیه، پیشرفت های زیادی در عرصه های مختلف داشته ایم، تأکید کرد: این انقلاب براساس ایمان، تقوا و ولایتمداری پایه گذاری شده و با مجاهدت نیروهای انقلابی هیچ گاه شکست نخواهد خورد، چون حق است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه جهان استکبار خواهان دوری مردم از خدا است، گفت: دهه فجر بزرگداشت انقلابی است که آمده نظم نوین به جهان ببخشد و تمدن اسلامی را در سرزمین های اسلامی ایجاد کند و مردم را به سمت خدا، عدالت محوری، تقوا، معنویت، اخلاق و عدالت سوق دهد.

رئیس شورای حوزه علمیه بوشهر ادامه داد: انقلاب اسلامی، برنامه ای جدید در تاریخ سیاسی معاصر است که نشأت گرفته از همان نهضت انبیاء، کتب آسمانی و هدایت های الهی است.

*اقتدار ایران در دستگیری تفنگداران آمریکا

وی به مسئله برجام نیز اشاره کرد و افزود: بعد از برجام دشمنان به دنبال تضعیف ایران بودند، ولی خداوند مقدّر کرد که تفنگداران دریایی آمریکا در مرزهای آبی کشور حاضر و سپس توسط پاسداران غیور دستگیر شوند و نشان دهند که ایران اسلامی همچنان مقتدر است.

*آمریکا؛ پدرخوانده کشورهای عربی

نماینده ولی فقیه در بوشهر یادآور شد: ماجرای دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج فارس، برخی از کشورهای منطقه که علیه ایران متحد شده‌اند را متوجه کرد که پدر خوانده آنها یعنی آمریکا در مقابل ایران ذلیل است تا چه رسد به خود آنها.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در ادامه با تاکید بر این که دهه فجر هر سال باید باشکوه تر و بامحتواتر برگزار شود، تصریح کرد: نسل جدید باید با ارزش ها و جایگاه انقلاب آشنا و نسل قدیم تکریم و در کنار انقلاب نگه داشته شوند.

* حضور باشکوه در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن

وی تاکید کرد: باید با حضور باشکوه در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن نشان دهیم که هیچ گاه از انقلاب فاصله نگرفته و همیشه در کنار مقام معظم رهبری و انقلاب هستیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha