یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار - مشهد

حوزه/ کارکرد اصلی مجلس خبرگان رهبری، تعیین رهبری و ولایت فقیه است و از آن جا که این جایگاه امانت الهی محسوب می شود، نباید به عرصه ای برای رقابت های سیاسی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار، مدیر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، در ویژه برنامه گرامیداشت ایام الله دهه فجرمدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد، با اشاره به انتخابات پیش رو و جایگاه مجلس خبرگان، اظهار داشت: کارکرد اصلی این مجلس تعیین رهبری و ولایت فقیه است و از آن جا که این جایگاه امانت الهی محسوب می شود، نباید عرصه ای برای رقابت های سیاسی باشد.

مدیر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی همچنین فرهنگ اسلامی، وحدت و ولایت فقیه را رمز پیروزی و تداوم انقلاب معرفی و وجود ولایت فقیه در راس حکوت را عامل مشروعیت نظام عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که وحدت مردم بر محوریت اسلام و ولایت فقیه حفظ شود، دشمن نمی تواند اهداف خود را عملی کند، ابراز داشت: همه هدف دشمن به چالش کشیدن ولایت فقیه و مخدوش کردن چهره آن و همچنین ناکارآمد جلوه دادن نظام است و این امر مشابه همان اقدامی است که منافقان در صدر اسلام بر علیه پیامبر(ص) انجام می دادند.

مدیر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، حضور مردم در انتخابات را تکلیف دانست و افزود: هر چه این امر گسترده تر باشد، مجلس از استحکام بیشتری برخوردار بوده و هر برگ رای، تیری بر قلب دشمن طمع کار می باشد.

حجت الاسلاموالمسلمین شریعتی تبار با بیان اینکه عوامل تأثیرگذار در موفقیت تنها مادیات، ثروت، قدرت و... نیست و ایمان به خدا عامل اصلی آن می باشد، گفت: امام خمینی(ره) رمز موفقیت با ایمان به خدا، هدف، راه و امت، توانستند بر رژیم شاهنشاهی که همه امکانات را در دست داشت، پیروز شوند.

وی با اشاره به آیه "وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ فَيُضِلُّ اللّهُ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ/ و ما هيچ پيامبرى را جز به زبان قومش نفرستاديم تا [حقايق را] براى آنان بيان كند پس خدا هر كه را بخواهد بى‏راه مى‏گذارد و هر كه را بخواهد هدايت مى‏كند و اوست ارجمند حكيم(ابراهیم/ 4)"، ادامه داد: هدایت مردم به سوی نور و ایمان، ماموریت مشترک همه پیامبران، اولیای الهی و در ادامه، عالمان دین است که با روش های مختلفی از جمله تبلیغ، تبشیر، حکمت، موعظه و... باید انجام شود.

مدیر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، دومین ماموریت انبیاءالهی را یادآوری ایام الله دانست و خاطر نشان کرد: برخی از روزها هنگامه ظهور نعمت و گاهی ایجاد نقمات الهی است و در این زمان، اگر ملتی به وظیفه خود عمل نکند، دچار عقوبت الهی خواهد شد.

وی، دهه فجر را یکی از مصادیق ایام الله عنوان کرد و ابراز داشت: رهروان راه امام(ره) موظف اند این ایام که زمان تجلی قدرت حکیمانه الهی بود وعظمت و صلابت رهبری مؤمن ظاهر شد، را برای مردم یادآوری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار در پایان با اشاره به اینکه هر روز از تاریخ سی و هفت ساله انقلاب و دورانی مانند دفاع مقدس، یوم الله است، تصریح کرد: 37 سال است که جبهه استکبار با همه قوا در صدد براندازی این نظام برآمده، ولی تا به حال نتوانسته به هدف نهایی خود برسد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha