جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
علیرضا پناهیان یادواره شهدای موسسه امام خمینی قم

حوزه/ نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر گفت: شهدا انقلاب، نظام و اسلام را بیمه می کنند و نعمت وجود شهید برای ادامه حیات جامعه بشری حیاتی و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در هشتمین یادواره شهدای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و در جمع خانواده های معظم شهدای مدافع حرم و عموم شهروندان قم اظهارداشت:تصور نمی‌کنم به‌ راحتی بتوان از کنار کاری که شهدا کردند بگذریم،  برخی این تصور رادارند که اگر این افراد کشته نمی‌شدند، خوب مقداری از زمین‌های کشور ما گرفته می‌شد و انقلاب هم همان‌که حضرت امام می‌خواستند، می‌شد و راه عادی خودش را پی می‌گرفت. با این نگاه مأموریت خاصی برای شهدا قائل نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه این طرز فکرنوعی ساده‌اندیشی است، بیان داشت:اگر  شهدا نبودند فقط از خاک ما کم می‌شد، که هیچ، اصلاً انقلاب ما شکل نمی‌گرفت، در ۱۳۵۷ انقلاب ما آغاز شد و آنچه قبل از بهمن آن سال بود مقدمات انقلاب بود و انقلاب ما در هشت سال دفاع مقدس شکل نهایی خود را پیدا کرد، عمق معنایی که برای راه امام پیدا شد به‌واسطه‌ی ۲۰۰۰۰۰ شهید ایجاد شد، کسانی که با خونشان این معنا بخشی را انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فلسفه وجودی شهدای مدافع حرم گفت: این سخنان مقدمه‌ای بوده است برای اینکه بدانیم حکمت شهیدانی که مدافع حرم اهل‌بیت هستند چیست.

وی افزود: اینکه شهدا از خانه و خانواده‌ی خود می‌زنند و به جنگ می‌روند، بی‌فایده و بیهوده نیست؛ برای آنها فلسفه ا‌ی وجود دارد و هدفی را دنبال می‌کنند و می‌خواهند پیامی را به ما برسانند، شهدای دافع از حریم انقلاب اسلامی و حریم اهل‌بیت اهدافی دارند.

وی تصریح کرد: شهدا، صداقت انقلاب اسلامی را به مردم منطقه اثبات می‌کنند، اگر آنان نبودند انقلاب اسلامی وجاهت و آبرویی نزد مسلمانان عالم نداشت، این شهدا کم مقامی ندارند فقط کار آن‌ها دفاع از وطن نیست؛ بلکه بالاتر از آن کار دیگری انجام می‌دهند، که صدور انقلاب و اثبات صداقت آن است.

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم ما را از خواب بیدار می‌کنند یا اینکه مواظب هستند که در این زمستان خطرناک به خواب نرویم.  شهید برای زنده‌بودن جامعه حیاتی است به این دلیل که امام دعا کرده : «خدایا سفره شهادت را از بین همه عاشقان شهادت جمع نکن.» راه شهادت اندک هم باشد باز جواب می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: اگر خم می‌شدید و دست شهدای دفاع مقدس را می‌بوسیدیم ، باید در مقابل شهدای مدافع حرم خم شویم و قدم‌های آن‌ها را ببوسیم؛ چون حکمت کار این شهدا بالاتر از این‌ها است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha