یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
تصاویر/ آیین نکوداشت خدمات ماندگار آیت الله العظمی صافی

حوزه/ مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث المصطفی در حالی با آئین نکوداشت حضرت آیت الله صافی همراه بود که حاشیه های خواندنی داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی شامگاه چهارشنبه چهاردهم بهمن با حضور شخصیت های حوزوی و کشوری در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد که از حاشیه های جالبی برخوردار بود.

حضور جمع کثیری از طلاب المصطفی و خانواده های آنان در این مراسم چشمگیر بود و تعدادی از آنها مراسم را تا پایان به طور ایستاده شاهد بودند.حاشیه های اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث المصطفی

هرساله در این جشنواره با هدف معرفی الگوهای جامع دینی به طلاب، آیین نکوداشت تجلیل از خدمات قرآنی و حدیثی بزرگان دین برگزار می شود که امسال از مقام علمی و قرآنی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تجلیل به عمل آمد.

در سال های گذشته نیز از مقام قرآنی آیات عظام جوادی آملی، مکارم شیرازی و سبحانی تقدیر صورت گرفته بود.

شخصیت های حوزوی، طلاب و حضار در این مراسم هنگام ورود حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به تالار قدس به احترام مقام مرجعیت ایستادند و برای تداوم عمر بابرکت معظم له صلوات فرستادند.

ابتدا آیات حسینی بوشهری، مقتدایی، علوی بروجردی، حجج اسلام والمسلمین اعرافی، سعیدی، علی لاریجانی و استاندار قم برای تجلیل از مقام علمی حضرت آیت الله صافی در جایگاه حضور یافتند که با ورود استاد قرائتی، از این معلم قرآن و آیت الله غروی و استاد هادوی تهرانی نیز برای حضور در جایگاه دعوت صورت گرفت.

آیت الله علوی بروجردی نوه آیت الله العظمی بروجردی هنگام حضور در جایگاه، بازوی حضرت آیت الله صافی را بوسید؛ حضرت آیت الله صافی از شاگردان و مشاوران ویژه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی بزرگ مرجع فقید و زعیم حوزه علمیه قم بوده اند.

هنگام تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآن و حدیث المصطفی، طلاب برای بوسیدن دست حضرت آیت الله صافی تلاش بسیاری می کردند که این مرجع تقلید با تواضع همیشگی خود مانع این امر می شدند.

«الحاج آمادو دیالو» برگزیده رشته مطالعات قرآنی عربی از کشور گینه هنگام دریافت تندیس و لوح تقدیر خود از دستان آیت الله العظمی صافی تلاش می کرد که دست این مرجع تقلید را ببوسد که معظم له در اقدامی پیش دستانه، پیشانی این طلبه گینه ای را بوسیدند.     حاشیه های اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث المصطفی                 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعه المصطفی هنگام تشریح شخصیت جامع آیت الله العظمی صافی از ایشان به عنوان «شیخ المراجع» و «شناسنامه تاریخی حوزه علمیه قم» یاد کرد.  

ولادت حضرت آیت الله صافی براساس اعلام سایت های خبری در بهمن ماه سال 1297 هجری شمسی است که بر این اساس ایشان در آستانه 97 سالگی قرار دارند.

در این مراسم بارها از جامعیت کتاب «منتخب الاثر» حضرت آیت الله صافی که در خصوص مهدویت است، به نیکی یاد شد.    

حضرت آیت الله صافی پس از تجلیل در این مراسم در سخنان کوتاهی با ابراز تشکر از برگزاری این مراسم، گفتند: بنده آن گونه که باید انجام وظیفه کنم، انجام وظیفه نمی شود.

ایشان همچنین دومرتبه تصریح کردند: اظهار لطفی که آقایان نسبت به بنده داشتند، برای حقیر اسباب خجالت است و امیدواریم همه مورد توجهات حضرت ولیعصر(عج) باشیم.

این مرجع تقلید هنگام برخواستن از جایگاه، قرآن کریم مقابل خود را با احترام بوسیدند.

هنگام خروج حضرت آیت الله صافی، بار دیگر حاضرین در تالار قدس به احترام مقام مرجعیت ایستادند و معظم له در حلقه مسئولان و جمعی از طلاب بدرقه شدند.

در پایان خاطرنشان می شود این همایش در حالی از ساعت 19:15 با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد که تا آغاز سخنرانی دوم مراسم از حضور اصحاب رسانه در تالار قدس ممانعت به عمل آمده و بعد از ورود خبرنگاران نیز جایگاهی برای آنها پیش بینی نشده بود و به همین دلیل تعدادی از اهالی رسانه تا پایان مراسم بر روی زمین نشسته و عده ای نیز ایستاده مراسم را دنبال کردند.

حاشیه نگاری: محمدمهدی عنایت پور

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha