یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
ابوذر جعفری- دفتر تبلیغات حوزه قم

حوزه/متاسفانه امروزه در رسانه های غربی از زبان هنر برای مفاهیم استکباری و انحرافی استفاده می شود لذا ما اگر بتوانیم زبان هنر را در خدمت معارف استکبار ستیز و عدالت محور اسلامی قرار بدهیم قطعا می توان به این معارف والا عمق بیشتر یبخشید.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در حاشیه نمایشگاه هنرهای آسمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت:امروز پرداختن به دین و معارف دینی از طریق هنر و زبان هنری یک ضرورت است؛ لذا باید از این ظرفیت مهم به وسیله هم افزایی و ارتقا مباحث تولیدی در زمینه دینی و اسلامی گام های موثرتری برداریم چرا که این فعالیت ها نوید بخش توسعه و گسترش مباحث تبلیغی و تببین معارف دینی می باشد.

ابوذر جعفری، در ادامه افزود: در طول تاریخ، زبان هنر به کمک ترویج مباحث دینی آمده است و همواره یکی از شاخصه های تمدن، هنر می باشد لذا با نگاه به تاریخ و پیشینه اسلام می توان فهمید که هرجا فرهنگ و هنر اسلامی در ابعاد مختلف معماری و تالیف کتب، رشد داشته، تمدن اسلامی نیز قوی تری ظهور بروز پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: باید معارف اسلامی را در قالب زبان هنر بیان کرد و مطابق با نیاز مردم ،معارف اسلامی را بیان کنیم و در این صورت شاهد رشد تمدن اسلامی در جوامع بشری خواهیم بود.

جعفری با اشاره به تاثیر پویایی هنر در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: هنر زبانی است گویا، که می توان تمامی مفاهیم اسلامی را در قالب آن بیان کرد و اگر خود این مفهوم از علو و درجه بالاتری برخوردار باشد تاثیر آن مضاعف خواهد شد.

وی ابراز داشت: متاسفانه امروزه در رسانه های غربی از زبان هنر برای مفاهیم استکباری و انحرافی استفاده می شود، لذا ما اگر بتوانیم زبان هنر را در خدمت معارف استکبار ستیز و عدالت محور اسلامی قرار بدهیم قطعا می توان به این معارف والا عمق بیشتر یبخشید.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان خاطر نشان ساخت: زبان هنر لباسی است که بر قامت واقعی حقیقت برازنده است و فقط این را در هنر اسلامی می توان یافت که مفاهیم ناب اسلامی را در خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha