پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد سعیدی

حوزه/ نایب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و در طول این ۳۷ سال تاریخ ثبت کرده است که بودند و هستند کسانیکه نان و نمک نظام و انقلاب را می خورند و نمک دان می شکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمدسعیدی در نشست مجمع عمومی نمایندگان طلاب در حوزه علمیه قم  که شب گذشته در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل اظهارداشت: انقلاب اسلامی در نوع خود انقلابی بی نظیر، بی بدیل و ارزشمند است که توسط فقهیی مجتهد، اسلام شناسی واقعی و حامی مستضعفین از سال 42 پایه ریزی شد و حضرت امام (ره) نسبت به این حرکت و قیام مردمی باور و اعتماد واقعی داشت.

وی افزود: بحمدلله در طول تاریخ پر از فراز و نشیب شیعه بودند، بزرگان و علمای اعلامی که در دوران خود دارای جایگاه عظیم مردمی بودند و در همان دوران هم بحث ولایت فقیه بود ولی امام خمینی(ره) تفاوت قابل ملاحظه ای نسبت به علمای دیگر داشت که به سه نمونه تاریخی اشاره می کنم.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: در زمان شاه طهماسب صفوی شیعه در اوج عزت و قدرت قرارداشت و مرحوم محقق کرکی ولی فقیه آن زمان بود، ولی کمربند ولایت را از کمر خود باز کرد و به کمر شاه طهماسب صفوی بست و گفت ولایت برای شماست که حکومت را در دست دارید و این در حالی است که امام عزیزمان وقتی در بهشت زهرا(س) سخنرانی کردند بلند فریاد کشیدند که من به پشتوانه این ملت دولت تعیین می کنم، من به پشتوانه این ملت به دهن این دولت می زنم.

حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی به دومین سند تاریخی اشاره کرد و افزود: در زمان مرحوم کاشف الغطا(ره) دارای شخصیت ارزشمند و پارسایی بود اما در برابر فتحعلی شاه همه اختیارات را به وی داد و از ولایتی که در عصر غیبت داشت دست کشید و این در حالیست که وقتی امام شنید که بختیار گفته است من دست امام را می بوسم، من برای استقبال امام تا پای پله های هواپیما می آیم و بازوی ایشان را گرفته و همراهی می کنم، امام پاسخ دادند به بختیار بگویید چنین خبرهایی نیست، ما با نظام سلطنت مبارزه داشته و داریم و تو باید از دولت استعفا بدهی و مثل اربابانت یا فرار کنی و یا اگر دست به خون کسی آغشته نیست مانند یه شهروند در کشور زندگی عادی خودت را ادامه بدهی.

وی به سومین سند تاریخی به دوران مشروطه و قرن اخیر اشاره کرد و گفت: در قرن اخیر و در زمان مشروطه، آیت الله شیخ شهید فضل الله نوری مشروطه مشروعه سلطنتی را می پذیرد، ولی امام ما در زمان انقلاب می گویند ما ذات سلطنت که نکبت بار است را نمی پذیریم ما با ذات سلطنت مشکل داریم .

حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی تصریح کرد: امروز دشمن همین ایستادگی ها را نمی تواند هضم کند و طی این 37 سال انواع طرح ها و دسیسه ها را برای ایران اسلامی کشیده است.

وی تاکید کرد: آن حرکت عظیم و دشمن شکنی که پیش رو داریم انتخابات مردمی مجلس خبرگان و شورای اسلامی است که باید با حضور حداکثری طرح های شوم استکبار را نقش بر آب کنیم.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha