سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام غفوری - تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تهران از تدوین سند چشم انداز ۲۰ساله حوزه این استان خبرداد و گفت: با اجرای این سند، حوزه تهران، حوزه ای منظم با نظام جامع آموزشی، تهذیبی و ... و همچنین از نظر هزینه ها کاملاخودکفا با رویکرد حمایت های مردمی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت بحث تحول در حوزه های علمیه به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، اظهارداشت: امروز مهم ترین رویکرد حوزه علمیه تهران، رویکرد تحولی درهمه عرصه ها ازسخت افزاری و برنامه های آموزشی و تهذیبی گرفته تا مباحث مدیریتی و بصیرت افزایی بوده و در همین راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی  با بیان این مطلب که  در همین راستا در حوزه تهران چشم انداز 20 ساله ای ترسیم شده است افزود: برای نیل به این هدف نیز برنامه های کوتاه  و میان مدتی هم تعریف شده است.

مدیر حوزه علمیه تهران گفت: در پایان این سند چشم انداز حوزه علمیه تهران ، حوزه ای منظم با  نظام جامع در بخش های مختلف آموزشی، تهذیبی و ... بوده و از نظر هزینه ها مجموعه ای کاملا خودکفا با رویکرد حمایت های مردمی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد:  سال 1396 ، اولین سال شروع چشم انداز حوزه علمیه تهران بوده و سال 1415 به عنوان  سال نهایی طرح خواهد بود.

تحصیل 8هزار طلبه در تهران

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون حوزه  تهران حوزه وسیعی است که با احتساب طلاب  حوزه مروی، بیش از 8هزار طلبه در حال تحصیل دارد، افزود: حوزه علمیه مروی و 5 مدرسه تابعه  آن قبلا دارای مدیریت مستقل بودند ولی مدتی است این حوزه با برگزاری جلساتی در دفتر مقام معظم رهبری و با موافقت  تولیت آن آیت الله محسنی گرکانی، به مجموعه مدیریت حوزه استان تهران افزوده شده است.

مدیر حوزه علمیه تهران یادآور شد: البته اداره، تولیت و موقوفه حوزه مروی هم چنان تحت نظر آیت الله گرکانی است، ولی مباحث آموزشی آن تحت نظر حوزه تهران می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری  با بیان اینکه هم اکنون تعداد 70 مدرسه علمیه و 6 مرکز و موسسه تخصصی  در تهران فعال هستند، یادآو رشد: بالغ بر 750 استاد نیز  کار تربیت طلاب را به عهده دارند.

انتهای پیام 313/18

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha